بریس در فوتبال (انواع بریس فوتبال و کاربردهای هر کدام)

بریس در فوتبال

در هر سطحی از فوتبال که بازی می‌کنید همیشه احتمال آسیب همچون پارگی رباط‌ها یا پارگی مینیسک وجود دارد؛ حتی ممکن است که بازیکنان دیگر از نواحی پا مثل زانو و مچ به شما ضربه وارد بزنند و صدمات سنگینی برایتان به بار بیاورند. شاید شما آسیب قبلی داشته باشید و این آسیب در حین ورزش برایتان دردآور باشد و نیاز به مراقبت بیشتر داشته باشید. درصورتی ‌که از احتمال آسیب به پا نگرانید یا به علت مشکلات قبلی درگیر درد هستید اما همچنان می‌خواهید فوتبال بازی کنید، بهترین کمک برای شما استفاده از بریس در فوتبال است. بریس‌ها ضمن محافظت از اندام‌های مختلف مانند شانه، کمر، زانو و مچ دست‌وپا می‌توانند فرایند درمان را نیز تکمیل کنند. به‌ همین منظور در این مطلب می‌خواهیم درمورد انواع بریس‌هایی که می‌توانید در ورزش فوتبال از آنها استفاده کنید، توضیح دهیم.

در فوتبال استفاده از بریس‌های ارتوپدی به پیشگیری و درمان آسیب‌های مختلف کمک می‌کند که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

بیشترین آسیبی که در فوتبال برای بازیکنان اتفاق می‌افتد، آسیب به زانو است؛ با استفاده از بریس‌های زانو می‌توانید حمایت خوبی را از این ناحیه فراهم کنید و مانع بسیاری از آسیب‌های رباطی و مفصلی شوید. بریس زانو همچنین به کاهش درد و التهاب ناشی از آرتروز نیز کمک می‌کند. معمولاً این بریس‌‌ها از مواد مقاوم اما انعطاف‌پذیر ساخته می‌شوند که به ورزشکاران این امکان را بدهند که بدون نگرانی بابت محدودیت حرکت بتوانند به ورزش خود بپردازند.

بریس زانو
بریس زانو

یکی دیگر از نواحی حساس که در ورزش فوتبال آسیب می‌بیند، مچ پا است. بریس مچ پا به هدف جلوگیری از پیچ خوردگی و آسیب به این قسمت مورد استفاده قرار می‌گیرد و پا را در وضعیت مناسبی نگه می‌دارد. همچنین این بریس در فوتبال می‌تواند به‌طور تخصصی برای ورزشکار طراحی شود تا میزان حمایت یا سفتی و شل بودن آن قابل تنظیم باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بریس مچ پا می‌توانید مطلب بریس مچ پا را مطالعه نمایید.

بریس مچ پا در فوتبال
بریس مچ پا در فوتبال

این بریس‌‌ها برای حمایت از کمر و جلوگیری از آسیب‌های وارده به این ناحیه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بریس‌های کمری که برای ورزش فوتبال ساخته می‌شوند تخصصی هستند. در ساخت این نمونه از مواد سبک اما مقاوم استفاده می‌شود تا هیچ‌گونه محدودیتی در حرکت ورزشکاران ایجاد نکند.

بریس کمر در فوتبال
بریس کمر در فوتبال

دسته‌ای از بریس‌ها برای جلوگیری از آسیب‌های ورزشی طراحی شده‌اند تا به کاهش خطر آسیب دیدگی در فعالیت‌های تماسی کمک می‌کنند. این بریس‌ها دارای انعطاف‌پذیری خوب و مقاومت بالا هستند که با استفاده از آن ورزشکاران دیگر آسیبی در ناحیه زانو و مچ و کتف و دیگر قسمت‌های بدن خود نمی‌بینند.

اگر به ‌دنبال استفاده از بریس در فوتبال هستید می‌توانید آن را به‌طور تخصصی سفارش دهید. برای این امر ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنید. پزشک با توجه به سطح ورزش و فعالیت‌های شما و هم چنین براساس معاینات فیزیکی بریس مناسب را تجویز می‌کند. سپس به کمک دستگاه‌های اسکن پیشرفته اندازه‌گیری‌های لازم انجام می‌شود و در نهایت با توجه به مواد اولیه با کیفیت و مقاوم، بریس سفارشی برای شما تولید خواهد شد.

بریس سفارشی پشتیبانی خوبی از اندام‌ها دارد و همچنین دوام بالایی از خود نشان می‌دهد. معمولاً این بریس‌ها را برای جلوگیری از آسیب‌های وارده به مفاصل، تاندون‌ها، پارگی رباط و … استفاده می‌کنند. این نمونه از لحاظ طراحی حجم کمی دارد و به‌راحتی می‌توان از آن‌ در زیر لباس و حتی در کفش فوتبال استفاده کرد.

بریس تخصصی در فوتبال
بریس تخصصی در فوتبال

نقل از وب‌سایت Fits Perfect:

ترجمه فارسی نقل قول: فوتبال ورزشی همراه با ضربات و برخوردهای فراوان است که به مهارت، قدرت و استقامت زیادی نیاز دارد. با این حال بسیاری از بازیکنان فوتبال از درد و ناهماهنگی بدن دچار ناراحتی می‌شوند و چنین موضوعی می‌تواند بر عملکرد آن‌ها تأثیر منفی بگذارد و خطر آسیب را افزایش دهد. اینجاست که بریس‌های سفارشی می‌توانند کمک کنند. بریس‌ها وسایلی هستند که در داخل کفش شما برای کمک به حمایت بیشتر و تراز کردن پاها استفاده می‌شوند. این نوع از بریس‌ها با استفاده از مدل سه بعدی پای شما ساخته می‌شوند تا دقیقاً با پای شما مطابقت داشته باشند.

استفاده از بریس در فوتبال مزایای زیادی دارد که درنهایت می‌تواند به بهبود عملکرد و کاهش خطر آسیب دیدگی کمک کند. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند:

با استفاده از بریس می‌توان از بسیاری از آسیب‌های شایع مانند پیچ‌خوردگی، پارگی رباط و آسیب‌های مفصلی جلوگیری کرد که این امر برای ورزشکاران و فوتبالیست‌ها بسیار حائز اهمیت است.

دسته‌ای از بریس‌ها به هدف حمایت از مفاصل ضعیف یا آسیب‌دیده در فوتبال مورداستفاده قرار می‌گیرند که اجازه فعالیت بیشتر را به ورزشکاران می‌دهد.

استفاده از بریس می‌تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از آسیب یا فشار تمرینی زیاد در ورزش فوتبال کمک کند. 

درصورتی ‌که فوتبالیست دچار آسیب شده و یا تحت عمل جراحی قرار گرفته باشد، با استفاده از بریس می‌تواند فرایند درمان را سریع‌تر سپری کند و دوباره به فعالیت‌های ورزشی خود بازگردد.

فوتبال یک ورزش تماسی با شدت بالاست که می‌تواند تأثیرات منفی بر روی بدن ورزشکاران بگذارد. متأسفانه اکثر ورزشکاران این رشته ورزشی آسیب‌های زیادی را متحمل می‌شوند که شایع‌ترین آن‌ها آسیب به زانو، به‌ ویژه پارگی ACL است. به ‌همین منظور برای حفاظت بیشتر، پیشنهاد می‌شود که از بریس استفاده شود. بریس در فوتبال از صدمات وارده به زانو، مچ پا، شانه، آرنج و مچ دست جلوگیری می‌کند و همچنین افرادی که دچار آسیب دیدگی یا کشیدگی رباط شدند نیز می‌توانند از آن به هدف درمان عارضه خود استفاده کنند.

پیام بگذارید

X