قیمت و سفارش دست مصنوعی آلمانی (تخفیف+مشاوره رایگان)

سفارش دست مصنوعی

سفارش دست مصنوعی زمانی انجام می‌شود که یک بخش یا تمام دست قطع شده و زمان انتخاب دست مصنوعی رسیده باشد. دست جزو مهم‌‌ترین و حیاتی‌‌ترین اعضای بدن انسان است که بسیاری از ‌فعالیت‌های روزمره ما را تحت پوشش قرار می‌دهد. گاهی ممکن است در اثر عواملی نظیر مشکلات ژنتیکی، تصادف، خطرات کاری و غیره این عضو دچار مشکل شده و نیاز به قطع عضو آن باشد. در زمان‌های گذشته این موضوع معضل بزرگی بود اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه شاهد حضور دست مصنوعی هستیم. احتمالا شما به دنبال دریافت اطلاعات در مورد سفارش دست مصنوعی هستید و تمایل دارید با آگاهی خرید دست مصنوعی را انجام دهید؛ از آنجا که در شرایط فعلی، اقتصاد کشور وضعیت مطلوبی ندارد توجه به قیمت دست مصنوعی نیز بسیار مهم است. با ما همراه باشید تا در مورد مراحل سفارش دست مصنوعی از کلینیک ارتوپدی فنی و چگونگی تعیین قیمت پروتز دست اطلاعات لازم را به شما ارائه کنیم و در انتها شما را از تحفیف ویژه روی قیمت نهایی دست مصنوعی با قطعات باکیفیت آلمانی مطلع کنیم.

چقدر زمان نیاز است تا دست مصنوعی نصب شود؟

سفارش دست مصنوعی می‌تواند از قبل از انجام جراحی قطع عضو شروع بشود اما زمان نصب دست مصنوعی به سرعت بهبودی کامل اندام باقیمانده بعد از جراحی قطع عضو بستگی دارد. معمولاً در صورت بروز مشکلاتی نظیر تصادف و قطع عضو ناگهانی نیاز است در دو تا سه هفته ابتدایی از پروتز دست موقت استفاده شود. گاهی نیز جراحت به گونه‌ای است که حتماً باید در کوتاه‌‌ترین زمان دست مصنوعی در محل قرار گیرد. در حالت کلی به نقل قولی از وبسایت Amputee Coalition اشاره می‌کنیم:

معمولاً بهبود کامل محل برش جراحی، کاهش تورم و بهبود وضعیت جسمانی دو تا شش ماه طول می‌کشد؛ بعد از گذشت این زمان است که دست مصنوعی نصب می‌شود.

البته لازم به ذکر است که روند توانبخشی بلافاصله پس از جراحی قطع عضو شروع می‌شود. مراحل توانبخشی با فیزیوتراپی و کاردرمانی شروع می‌شود. حرکت دادن دست و کشش آن کمک می‌کند تا از انقباضات عضلات باقی‌مانده جلوگیری شود تا در نهایت فرد برای استفاده از پروتز دست آماده شود.

انتخاب دست مصنوعی
انتخاب دست مصنوعی

نحوه انتخاب دست مصنوعی

یکی از مراحل سفارش دست مصنوعی انتخاب قطعات مختلف آن توسط درمانگر است. درمانگر با برگزاری جلسات مشاوره اطلاعات مهمی از وضعیت شما به دست می‌آورد و در نهایت با توجه به نیاز فرد، کاربردهای خاص و وضعیت اقتصادی، دست مصنوعی مناسب شما را پیشنهاد می‌دهد. برخی از عوامل مهم در انتخاب دست مصنوعی عبارتند از:

علت قطع عضو

بسیار مهم است که بدانیم جراحی قطع عضو (آمپوتاسیون) به چه علت انجام شده است. مسلما فردی که به علت دیابت عضو خود را از دست داده با فرد دیگری که به علت تصادف شدید عمل قطع عضو انجام داده است متفاوت بوده و این تفاوت، در نحوه انتخاب دست مصنوعی تاثیرگذار می‌باشد. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات در زمینه قطع عضو پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه نمایید:

جراحی قطع عضو (روش‌ها، عوارض و مراقبت‌های بعد از عمل)

مشخصات فیزیکی و شرایط سلامتی فرد

درمانگر با بررسی عواملی مانند سن، توانایی و قدرت عضلات باقی مانده و سطح از کارافتادگی دست تشخیص می‌دهد انواع مناسب پروتز دست برای یک فرد کدام است.

هدف و کاربرد

کاربرد دست مصنوعی برای افراد مختلف متفاوت است و ممکن است برخی از افراد هدف خاصی جهت استفاده از دست مصنوعی داشته باشند؛ به عنوان مثال در حالت عادی از دست مصنوعی برای فعالیت‌های روزانه مانند غذا خوردن، کار کردن و… استفاده می‌شود اما ممکن است برخی افراد مانند ورزشکاران یا هنرمندان نیاز داشته باشند که فعالیت‌های سنگین‌تر یا پیچیده‌‌تری با دست خود انجام دهند.

سطح فناوری

انواع مختلفی از دست‌های مصنوعی در بازار موجود است که هر کدام فناوری و تکنولوژی خاص خود را دارند؛ این سطح فناوری بر اساس سنسورها و قطعات الکترونیکی که داخل دستگاه به کار رفته تعیین می‌شود و با توجه به کاربرد، می‌توان از مدل‌های مختلف با تکنولوژی‌های متفاوت استفاده نمود.

قیمت دست مصنوعی

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در سفارش دست مصنوعی هزینه تمام شده آن است. هر چه دست مصنوعی پیشرفته‌‌تر باشد بدون شک هزینه آن نیز بیشتر می‌شود؛ بنابراین درمانگر برای انتخاب دست مصنوعی مناسب حتما به شرایط اقتصادی فرد توجه خواهد کرد.

سوال مهم! طول عمر یک پروتز دست چقدر است؟

مدت زمان کارکرد یک پروتز دست به عوامل مختلفی مانند نوع و شدت فعالیت، آب و هوا، نحوه مراقبت از پروتز و… بستگی دارد و از ۱ الی ۵ سال متغیر است؛ اما اگر بخواهیم در حالت کلی نظر خود را بگوییم به نقل قولی از وبسایت موسسه هاپکینز اشاره می‌کنیم:

طول عمر متوسط استفاده از یک پروتز ۳ سال می‌باشد.

پروتز دست کلینیک پاسارگاد
پروتز دست کلینیک پاسارگاد

سفارش دست مصنوعی از کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد

پا یا دست فرقی نمی کند؛ فردی که دچار قطع عضو شده باشد هرچقدر که روحیه قوی داشته باشد به هرحال کم یا زیاد دچار مسائل روانی خواهد شد. عمل جراحی قطع عضو نهایتا در چند ساعت انجام می‌شود اما عوارض روحی و جسمی بعد از عمل قطع عضو ممکن است روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها نیز ادامه داشته باشد. عوارض جسمی تحت نظارت درمانگر و با رعایت مراقبت‌های لازم در نهایت بهبود پیدا خواهد کرد اما در مورد عوارض روحی بعد از عمل قطع عضو باید توجه ویژه داشت. فردی که قطع عضو را تجربه کرده است با فقدان اندام خود روبروست و از نظر ذهنی خود را با محدودیت‌های فراوان تصور خواهد کرد. اینجاست که حمایت اطرافیان و همچنین مهارت درمانگر نقش مهمی در بهبود عوارض بعد از قطع عضو خواهد داشت. دلگرمی و پشتیبانی این افراد باعث تقویت روحیه فرد شده و وی را برای پذیرش شرایط جدید آماده خواهد کرد.

به نقش درمانگر اشاره کردیم؛ شاید برایتان جالب باشد که بدانید مراحل سفارش دست مصنوعی در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد تقریبا از قبل از قطع عضو شروع خواهد شد! با توجه به اهمیت جراحی قطع عضو، فرد در صورت امکان می‌تواند به کلینیک ما مراجعه نموده و ضمن توصیف شرایط خود از مشاوره اولیه رایگان بهره‌مند شود. در ادامه ما می‌توانیم با جراح وی ارتباط برقرار نموده و در مورد موارد مهم با ایشان مشورت نماییم. اگر درمانگر قبل از انجام جراحی قطع عضو در جریان امور قرار بگیرد می‌تواند با توجه به شرایط فرد پیشنهادات لازم را به جراح ارائه نماید؛ چنین اتفاقی باعث می‌شود که در ادامه، طراحی و ساخت پروتز دست به بهترین شکل انجام شده و بیمار پس از دریافت پروتز، کاربرد و سهولت بیشتری را در استفاده از دست مصنوعی تجربه نماید.

اگر بعد از جراحی قطع عضو با ما آشنا شده‌اید جای نگرانی نیست. ما با انجام دقیق تک تک مراحل سفارش دست مصنوعی با شما همراه خواهیم بود تا در نهایت بهترین دست مصنوعی مخصوص خودتان را دریافت نمایید و بتوانید به کمک آن به حداکثر توان خود برای انجام فعالیت‌های روزانه خود برسید. در ادامه به مراحل سفارش دست مصنوعی در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد اشاره می‌کنیم:

  • مرحله اول: مشاوره و ارزیابی شرایط مختلف بیمار
  • مرحله دوم: تعیین اندازه‌ها و انتخاب قطعات پروتز
  • مرحله سوم: طراحی اولیه، قالب‌گیری و اصلاح قالب
  • مرحله چهارم: ساخت سوکت و تست آن
  • مرحله پنجم: پرو نهایی و آموزش جامع (نحوه استفاده و نگهداری از پروتز)

البته مرحله بعدی نیز وجود دارد که از آن با عنوان بررسی شرایط بیمار پس از دریافت درست مصنوعی و پشتیبانی دائمی یاد می‌کنیم. در این مرحله مهم پیگیری‌های روزانه از طرف کلینیک انجام خواهد شد تا شرایط بیمار پس از دریافت پروتز بررسی شود. بیمار می‌تواند در صورت بروز ناراحتی در حین استفاده از پروتز و یا هر گونه مشکل دیگری از خدمات پشتیبانی کلینیک استفاده نماید تا در نهایت استفاده از دست مصنوعی برایش آسان و کاربردی شود.

اگر تمایل دارید اطلاعات دقیق‌تری در مورد نحوه ساخت دست مصنوعی به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه نمایید:

ساخت دست و پای مصنوعی در کلینیک پاسارگاد

پروتز دست شخصی سازی شده
پروتز دست شخصی سازی شده

چرا کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد را برای سفارش دست مصنوعی انتخاب کنیم؟

ارزیابی ابعاد مختلف شرایط بیمار در جلسات مشاوره

بالاتر اشاره کردیم فرایند قطع عضو با دردهای جسمی و روحی متعددی همراه خواهد بود. برای سفارش دست مصنوعی نباید فقط به کاربرد و سهولت و هزینه نهایی آن توجه داشت؛ بلکه قبل از هر چیز باید مراقب حال روحی فرد بیمار باشیم و به او کمک نماییم تا بتواند کم کم با شرایط جدید کنار آمده و پذیرش و آمادگی لازم را برای دریافت دست مصنوعی به دست بیاورد. از این رو می‌توانیم ادعا کنیم مهمترین قسمت ساخت یک پروتز دست در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد، برگزاری جلسات مشاوره اولیه و ارزیابی دقیق وضعیت روحی فرد می‌باشد. اگر متوجه شویم فرد بعد از برگزاری جلسات مشاوره در کلینیک،‌ به آمادگی و پذیرش اولیه نرسیده است، مرحله بعدی (ارزیابی وضعیت جسمانی و فیزیکی) را شروع نمی‌کنیم؛ بلکه از بیمار و اطرافیان وی درخواست می‌کنیم به یک مشاور روانشناس مراجعه نمایند تا در نهایت فرد بیمار با شرایط کنار آمده و آمادگی لازم را برای انجام مراحل بعدی به دست آورد. یکی از تفاوت‌های ما با دیگر کلینیک‌ها این است که اگر تحت هیچ شرایطی وضعیت روحی بیمار برای دریافت پروتز مناسب نبود، به هیچ عنوان سفارش دست مصنوعی ایشان را نخواهیم پذیرفت.

گاهی اوقات ممکن است فرد روحیه مناسبی نیز داشته باشد اما انتظاراتش از یک دست مصنوعی غیرواقع‌بینانه باشد. به عنوان مثال حالتی را فرض کنید که مراجعه‌کننده عزیز انتظار دارد پروتز دست ساخته شده ۱۰۰٪ شبیه دست طبیعی خودش بوده و به کمک آن بتواند همه اقدامات را کاملا مشابه قبل انجام دهد. چنین توقعی باعث می‌شود فرد بعد از دریافت پروتز دچار سرخوردگی شده و نتواند خود را با محدودیت‌ها وفق دهد. از این رو ما وظیفه داریم ضمن ابراز حمایت و دلگرمی از مراجعه‌کننده عزیز، شرایط را برای او به صورت دقیق و شفاف توضیح بدهیم تا در نهایت بعد از دریافت پروتز بتواند از شرایط جدید خود لذت ببرد.

در مرحله بعد به بررسی وضعیت بیمار از ابعاد دیگر می‌پردازیم که عبارتند از:

  • سابقه پزشکی بیمار (بیماری‌های زمینه‌ای)
  • سن
  • میزان توانایی و قدرت عضلات باقی مانده
  • وضعیت شغلی
  • فعالیت‌های روزانه
  • فعالیت‌های خاص (فعالیت‌های ورزشی، هنری و…)
  • شرایط محل سکونت (آب‌وهوا و…)

هدف از برگزاری جلسات مشاوره که با صبر و حوصله فراوان انجام خواهد شد این است که نسبت به شرایط فرد بیمار و نیازهای مخصوص او به شناخت برسیم و تلاش کنیم دست مصنوعی کاملا منحصر به فرد او با کارایی و سهولت بالا در اختیار وی قرار دهیم. در نهایت بعد از نصب پروتز نیز در تمام مراحل آموزش و پشتیبانی در کنار فرد خواهیم بود تا وی بتواند خود را به بهترین شکل با شرایط زندگی جدید وفق دهد.

قطعات باکیفیت آلمانی پروتز دست
قطعات باکیفیت آلمانی پروتز دست

ساخت دست مصنوعی به کمک قطعات باکیفیت ساخت آلمان

امروز بر کسی پوشیده نیست که به علت تحریم‌ها تهیه قطعات باکیفیت تولید خارج از کشور بسیار سخت و تا حدی غیرممکن شده است. علیرغم وجود چنین مشکلاتی ما در کلینیک پاسارگاد تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا به هر طریقی بتوانیم قطعات باکیفیت آلمانی تهیه کرده و پروتز دست باکیفیت را در اختیار مراجعه‌کننده عزیز قرار دهیم. برخی از کلینیک‌های ارتوپدی فنی به جهت جلب رضایت مشتری و کاهش هزینه تمام شده از قطعاتی باکیفیت پایین (تولید چین و سایر کشورها) استفاده می‌کنند. شاید در نگاه اول به نظر برسد که هزینه کمتر در این شرایط بد اقتصادی، گزینه ایده‌آلی باشد اما باید به مواردی از این دست عمیقا تامل کرد که عمر پروتز ساخته شده با این قطعات چقدر خواهد بود؟ آیا خرابی قطعات و نیاز به تعمیر و تعویض آنها، چیزی جز ناراحتی و زحمت برای فرد خواهد داشت؟

بعد از سالها فعالیت در طراحی و ساخت دست مصنوعی به این باور رسیده‌ایم که در حوزه پروتز و اندام مصنوعی، تکنولوژی هیچ کشوری مانند آمریکا و آلمان نیست؛ از آنجا که ما برای کیفیت زندگی فرد بعد از تحویل پروتز اهمیت زیادی قائل هستیم، به هیچ عنوان از قطعات تولیدی سایر کشورها استفاده نمی‌کنیم؛ حتی در صورتی که هزینه تمام شده پروتز باعث شود فرد نهایتا به سراغ کلینیک دیگری برود، ما تعهد خود را مبنی بر ساخت پروتز دست باکیفیت فراموش نخواهیم کرد.

بیش از ۲۰ سال دانش و تجربه

دست مصنوعی باید متناسب با شرایط و نیازهای فرد، به صورت کاملا منحصر به فرد طراحی و ساخته شود؛ چنین موضوعی باعث می‌شود که طراحی و ساخت دست مصنوعی به فرایندی نسبتا پیچیده، ظریف و همراه با جزئیات فراوان تبدیل شود و برای اجرای آن به دانش و تجربه بالایی نیاز باشد. ما در کلینیک پاسارگاد با بهره‌مندی از دانش و تجربه بیشتر از ۲۰ سال، توانسته‌ایم رضایت ۱۰۰٪ مراجعین عزیز خود را به دست آوریم؛ به گونه‌ای که بسیاری از این عزیزان بعد از دریافت خدمات کلینیک، آن را به اطرافیان خود نیز معرفی نموده‌اند. درمانگران ماهر کلینیک از ابتدا تا انتهای سفارش دست مصنوعی با صبر و دلسوزی در کنار شما هستند تا شما و یا عزیزان‌تان بتوانید یک زندگی باکیفیت را بعد از تحویل پروتز تجربه کنید. لازم به ذکر است کار ما بعد از تحویل پروتز تمام نمی‌شود؛ بعد از تحویل نیز خدمات پیگیری و پشتیبانی ادامه خواهد داشت تا در صورت بروز هر گونه مشکلی در اسرع وقت آن را برطرف نماییم.

دست مصنوعی با کاربردهای خاص
دست مصنوعی با کاربردهای خاص

قیمت دست مصنوعی

یکی از عوامل تاثیرگذار در فرایند سفارش دست مصنوعی، قیمت آن است که به نوع قطعات به کار رفته در آن وابسته است؛ به عنوان مثال نمونه‌های قدیمی‌ و مکانیکی نسبت به نمونه‌های جدید و الکترونیکی قیمت پایین‌‌تری دارند. همچنین دست مصنوعی الکترونیکی نیز بر حسب تکنولوژی به کار رفته، دقت و قدرتی که دست از خود نشان می‌دهند دارای رنج قیمتی تفاوتی است. از دیگر عوامل موثر بر قیمت دست مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سن فرد و میزان توانایی عضلات باقی مانده
  • میزان بریدگی و محل آن (قیمت دست مصنوعی که از شانه تهیه می‌شود نسبت به دستی که از آرنج یا انگشت تهیه می‌شود متفاوت است.)
  • کاربرد و فعالیت‌های روزانه دست مصنوعی (کاربرد دست مصنوعی برای یک کارگر با فعالیت‌های روزانه سنگین با یک هنرمند صنایع دستی کاملا متفاوت خواهد بود)
  • شرایط مالی فرد

در طراحی پروتز دست بر اساس نیازها، نوع شغل و کاربردهای مختلف می‌توان از کدبندی‌های متفاوتی از جمله دست کارگری، دست باغبانی و دست معمولی استفاده کرد. به طور اختصاصی‌تر در طراحی دست مصنوعی مایو الکتریک، تفاوت‌های کدی حتی برای ویژگی‌های خاص نظیر ظرافت یا قدرت حرکات کششی و… نیز وجود دارد. باید به این نکته توجه داشت که برای هر فرد به صورت خاص، از قطعات مختلف در ساخت دست مصنوعی استفاده می‌شود و گاهی اوقات ممکن است با تغییر یک قطعه کوچک در حین فرایند ساخت، اختلاف چند ده میلیون تومانی ایجاد شود. از طرف دیگر قیمت قطعات ممکن است حتی به صورت روزانه تغییر کند؛ در چنین شرایطی متاسفانه نمی‌توانیم به صورت دقیق قیمت دست مصنوعی را به شما عزیزان اطلاع دهیم اما در ادامه با ما همراه باشید تا از پیشنهاد ویژه ما در رابطه با سفارش دست مصنوعی مطلع شوید:

مشاوره اولیه رایگان و تخفیف سفارش دست مصنوعی

قبلتر اشاره کردیم که در کلینیک پاسارگاد برای ساخت دست مصنوعی فقط از قطعات باکیفیت ساخت آلمان استفاده می‌کنیم. از آنجا که شرایط بد اقتصادی امروز کشور را درک می‌کنیم، تصمیم گرفتیم با ارائه پیشنهاد زیر سهم بسیار کوچکی در جهت رفاه حال شما مراجعه‌کنندگان عزیز ایفا کنیم:

در صورت مراجعه به کلینیک پاسارگاد از طرف وبسایت، ضمن بهره‌مندی از مشاوره اولیه رایگان، تا ۵ درصد تخفیف روی قیمت نهایی دست مصنوعی دریافت کنید.

کلام آخر

ما می‌دانیم فردی که دچار قطع دست شده دچار عوارض روحی و جسمی بوده و پذیرش چنین اتفاقی برایش سخت است؛ اما باور کنید این اتفاق پایان دنیا نیست. ما در کلینیک پاسارگاد از ابتدا در تمامی مراحل سفارش دست مصنوعی در کنار شما هستیم و تمام توان و مهارت خود را به کار می‌بندیم تا پروتز دست با قطعات باکیفیت آلمانی و کاملا شخصی سازی شده برای شما طراحی و تولید نماییم. دست مصنوعی مطابق با نیازها و شرایط خاص شما خواهد بود تا به کمک آن بتوانید تا جایی که ممکن است فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید و یک زندگی باکیفیت را تجربه نمایید.

اگر تمایل دارید از خدمات مشاوره رایگان و همچنین تا ۵ درصد تخفیف ویژه سفارش دست مصنوعی بهره‌مند شوید، لطفا از طریق دکمه زیر نوبت مشاوره خود را به صورت آنلاین رزرو نموده یا در ساعات کاری کلینیک با ما تماس بگیرید تا کارشناسان کلینیک شما را راهنمایی کنند:

2 نظرات

  • حسین شکوهی

    مهر 28, 1402 - 10:49 ب.ظ

    سلام من دست چپ فاقدانگشته وانگشت شصت یه بندداره خواستم قیمت دست رباتی مکانیکی هوشمند روبپرسم سپاس

    • کلینیک پاسارگاد

      مهر 30, 1402 - 11:16 ق.ظ

      سلام جناب آقای شکوهی
      همونطور که در مقاله اشاره کردیم، متاسفانه نمی‌توانیم قیمت دقیق را به شما اعلام کنیم. چرا که قیمت نهایی پروتز دست به عوامل زیادی بستگی دارد و نیاز به معاینه بالینی و دریافت اطلاعات بیشتر می‌باشد. لطفا در ساعات کاری به کلینیک مراجعه کنید تا به صورت رایگان از مشاوره پروتز دست استفاده نمایید. در انتهای این جلسه، با توجه به شرایط و کاربرد مد نظر شما قیمت نهایی خدمت شما اعلام خواهد شد.

پیام بگذارید

X