قیمت و سفارش پای مصنوعی آلمانی (تخفیف+مشاوره رایگان)

سفارش پای مصنوعی

سفارش پای مصنوعی زمانی انجام می‌شود که شما یا یکی از عزیزانتان دچار قطع عضو از ناحیه پا شده‌اید؛ احتمالا در حال بررسی گزینه‌های متفاوت پای مصنوعی و کلینیک های ارتوپدی فنی می‌باشید که بتوانید خرید پای مصنوعی خود را از آنجا انجام دهید. به جز بحث کیفیت و کارایی با توجه به وضعیت اقتصادی امروز یکی از موارد تاثیر گذار در انتخاب شما قیمت پای مصنوعی است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در ابتدا اطلاعات لازم برای دریافت پروتز پا را به دست بیاورید. سپس از تفاوت کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد در زمینه ساخت پای مصنوعی آگاه شوید و در نهایت از نحوه گرفتن تخفیف در سفارش پای مصنوعی بهره‌مند شوید.

تجربه قطع عضو و استفاده از پای مصنوعی

نصب پای مصنوعی در چه زمانی انجام می‌شود؟

فرایند سفارش پای مصنوعی شامل طراحی، تولید و بازبینی آن نسبتا طولانی است؛ از طرف دیگر بعد از قطع عضو، بدن فرد برای پیدا کردن آمادگی لازم به زمان نیاز دارد تا محل قطع‌عضو برای نصب پروتز به شرایط مناسبی برسد. به نقل قول از مقاله معتبر وبسایت MD:

در حالت ایده آل زخم بعد از قطع عضو باید در حدود چهار تا هشت هفته به طور کامل بهبود یابد. اما سازگاری فیزیکی و آمادگی روانی بعد از قطع عضو ممکن است فرآیند طولانی‌تری بوده و حتی تا چند ماه به طول بیانجامد.

در این بازه زمانی ۳ الی ۶ ماهه می‌توان از پروتزهای اولیه و موقت برای شروع مراحل اولیه توانبخشی استفاده کرد. استفاده از پروتزهای موقت به بیمار کمک می‌کند تا شرایط جدید را بهتر درک کند و با صرف هزینه کمتر باعث می‌شود که فرایندهای درمان برای بیمار به‌ صرفه‌تر باشد و همچنین هماهنگی بدن با عضو مصنوعی نیز بهتر انجام شود.

پروتز پا به صورت منحصر به فرد و با توجه به شرایط، فعالیت‌ و نیازهای هر فرد طراحی و تولید می‌شود. عوامل مختلف در فرایندهای قالب‌گیری، طراحی و نصب پای مصنوعی لحاظ می‌شوند تا در نهایت یک پروتز پای کاملا شخصی‌سازی شده به فرد تحویل داده شود. نمی‌توان به صورت دقیق بازه زمانی دقیقی را برای نصب پای مصنوعی مشخص نمود اما اگر بخواهیم به صورت حدودی بگوییم معمولا بین ۳ الی ۶ ماه طول می‌کشد تا فرد پروتز نهایی را دریافت کند.

انواع مختلف پای مصنوعی
انواع مختلف پای مصنوعی

کدام پای مصنوعی برای کدام فرد مناسب است؟

دست و پای مصنوعی از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند به همین دلیل است که با این پروتزها اصطلاحا مدولار می‌گویند. در توضیح بیشتر می‌توان گفت تقریبا تمام قطعات یک پروتز قابل انتخاب هستند و به همین علت است که از عبارت سفارش پای مصنوعی استفاده می‌کنیم. عوامل تاثیرگذار در انتخاب قطعات تشکیل‌دهنده یک پروتز عبارتند از:

  • علت و محل قطع عضو
  • سوابق پزشکی
  • سن
  • جنسیت
  • توان و قدرت فیزیکی
  • میزان سلامت و تحمل اندام روبروی عضو قطع شده
  • شغل و فعالیت‌های فیزیکی
  • هزینه

به طور کلی برای سفارش پای مصنوعی شاید چند جلسه مشاوره برگزار شود تا مشخص شود تاریخچه سلامت و سایر خصوصیات فرد چیست. کار او چیست و چه موقعیت اجتماعی دارد؟ در کجا زندگی می‌کند؟ موقعیت آب و هوایی محل زندگی او چگونه است؟ وضعیت روحی او به چه صورت است؟ بعد از جمع‌بندی این‌ موارد و موارد دیگر بررسی می‌شود چه قطعاتی و برای چه کاربردی برای بیمار انتخاب شود. بنابراین بدون معاینه و برگزاری جلسات مشاوره نمی توان گفت این مدل از پروتز برای فرد مناسب است؛ در هر حال اگر به دنبال این هستید که با انواع پروتزهای پا بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید:

پای مصنوعی و انواع آن

مدت زمان استفاده از یک پای مصنوعی چقدر است؟

مدت عمر یک پای مصنوعی کاملا وابسته به شرایط مختلفی مانند میزان استفاده از پروتز، نحوه مراقبت از آن و همچنین عوامل فیزیولوژیکی مانند سن می‌باشد. اگر یک نوجوان در اوایل یا اواسط سنین رشد نیاز به استفاده از یک پروتز داشته باشد، ممکن است پای مصنوعی ساخته شده نهایتا تا دو سال برای وی کاربرد داشته باشد؛ چرا که با تغییرات سایز بدن نیاز به یک پروتز جدید یا ایجاد تغییرات ساختاری در پروتز فعلی کاملا احساس خواهد شد؛ در صورتی که برای یک فرد سالخورده، عمر پای مصنوعی به مراتب بیشتر خواهد بود. در نهایت اگر بخواهیم بازه زمانی مشخص کنیم می‌توان گفت عمر یک پای مصنوعی به طور متوسط بین ۳ الی ۵ سال خواهد بود.

پای مصنوعی کلینیک ارتوپدی فنی
پای مصنوعی کلینیک ارتوپدی فنی

سفارش پای مصنوعی در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد

فرایند قطع عضو در یک عمل جراحی چند ساعته تمام می‌شود اما بهبود شرایط جسمی و روحی بعد از عمل قطع عضو به زمانی بیشتر از چند ماه نیاز دارد. بعد از عمل قطع عضو، فرد با جای خالی عضو قطع شده مواجه شده و نمی‌تواند مثل قبل فعالیت‌های خودش را به درستی انجام دهد. از طرف دیگر عوارض فیزیکی بعد از عمل مانند درد تا چندین وقت گریبانگیر او خواهد بود. اینجاست که روحیه فرد و حمایت اطرافیان او در بهبود وضعیت بیمار تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. ما در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد از اهمیت این دوران آگاهیم بنابراین سعی ما این است که بتوانیم ارتباطمان با بیمار را حتی قبل از انجام جراحی قطع عضو شروع کنیم. بدین معنی که مراحل ساخت یک پای مصنوعی برای ما از قبل از قطع عضو بیمار آغاز خواهد شد. در صورت مراجعه زودهنگام فرد به کلینیک، ارتباطات ما با او و همچنین پزشک او شروع شده و می‌توانیم در انتخاب صحیح محل قطع عضو و نحوه انجام عمل جراحی در مشورت با پزشک تاثیرگذار باشیم. چنین موردی کمک می‌کند تا بعدتر در زمان طراحی و ساخت پای مصنوعی بتوانیم پروتزی کاراتر و کاربردی‌تر برای بیمار تولید نماییم. اگر قطع عضو انجام شده و در حین جستجو برای پای مصنوعی به تازگی با ما آشنا شده‌اید نگران این نباشید که فرصت از دست رفته است؛ ما در مراحل باقی‌مانده در کنار شما هستیم تا با انجام مشاوره‌های دقیق بهترین پای مصنوعی ممکن را منحصر به فرد شما تولید کنیم. در ادامه توجه شما را به مراحل ساخت پای مصنوعی جلب می‌کنیم:

  • مرحله اول. مشاوره و ارزیابی روانی فرد
  • مرحله دوم. بررسی سوابق پزشکی و ارزیابی وضعیت فیزیکی
  • مرحله سوم. ارزیابی شغلی و فعالیت‌های روزانه فرد و انتخاب قطعات پروتز
  • مرحله چهارم. قالب گیری و اصلاح قالب
  • مرحله پنجم. انتخاب سوکت، پرو پروتز و آموزش

بعد از انجام مراحل زیر نوبت به پیگیری وضعیت بیمار بعد از تحویل پای مصنوعی می‌رسد که تا ماه‌ها ادامه خواهد داشت. در این بازه زمانی با برقراری تماس‌های متعدد و ارزیابی حضوری فرد، وضعیت سوکت و پروتز را بررسی می‌کنیم تا از کاربرد و سهولت استفاده از پای مصنوعی در گذر زمان اطمینان کسب کنیم.

اگر تمایل دارید بدانید در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد تمام مراحل بالا به چه صورت و با چه جزئیاتی در حال انجام است، توصیه می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید:

ساخت دست و پای مصنوعی در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد

تفاوت پای مصنوعی کلینیک پاسارگاد با دیگر رقبا در چیست؟

دانش و تجربه بیشتر از ۲۰ سال

فرایند ساخت اندام مصنوعی، امری دشوار و تخصصی است و با طراحی و تولید اورتز کاملا متفاوت می‌باشد. بنابراین به جرات می‌توان گفت تمام کلینیک‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، از دانش بالایی برخوردارند. از آنجا که ما رسالت خود را “سلامتی؛ پیش‌نیاز یک زندگی با کیفیت” تعریف کرده‌ایم، تمام سعی ما این بوده است که خودمان را به دانش روز جهان بروز کنیم و از بالاترین تکنولوژی‌های جهان استفاده کنیم تا بتوانیم کیفیت زندگی و سلامتی مراجعه‌کننده عزیزمان را بالا ببریم. بیش از ۲۰ سال تجربه در این حوزه و همچنین تعداد و رضایت ۱۰۰٪ مراجعین ما در این مدت گویای دانش و مهارت ما در ساخت پای مصنوعی می‌باشد.

بررسی دقیق وضعیت بیمار همراه با جزئیات فراوان

در کلینیک پاسارگاد مراحل مشاوره و ارزیابی روانی فرد با صبر و حوصله فراوان انجام می‌شود؛ همانطور که گفته شد در سفارش پای مصنوعی فقط نیازهای فیزیکی فرد دخیل نیستند بلکه باید به روح و روان فرد نیز توجه نماییم. در بخش ساخت پروتز مهم‌ترین بخش فعالیت‌های ما بررسی و ایجاد پذیرش روحی و روانی بیمار است؛ بیمار کم کم باید با قطع عضو خود کنار آمده و به این باور برسد با داشتن انتظاراتی واقع‌بینانه از پروتز، تا حد نسبتا خوبی امکان انجام فعالیت‌های روزانه را خواهد داشت. در صورتی که بیمار آمادگی و پذیرش اولیه را پیدا نکند،‌ از او دعوت به صبر و کمک گرفتن از مشاور روانشناس می‌کنیم. در صورتی که مرحله پذیرش اتفاق نیافتد به هیچ عنوان به وی برای دریافت پای مصنوعی اصرار و توصیه نخواهیم کرد.

بعد از مرحله پذیرش، به مراحل بررسی سوابق پزشکی و ارزیابی وضعیت فیزیکی، شغلی و فعالیت‌های روزانه فرد می‌رسیم. به عنوان مثال برای ساخت یک پای مصنوعی ضمن اینکه نیاز است علت قطع عضو،‌ بیماری‌های زمینه‌ای، سن و شغل فرد را بدانیم، باید متوجه بشویم بیمارمان چه حالتی را بیشتر می‌پسندد؟ آیا پروتز لازم برای او باید بیشتر باثبات و استیبل باشد تا هنگام ایستادن احساس امنیت بیشتری به او دست دهد یا اینکه نیاز است حالت حرکتی بیشتری داشته باشد تا به تحرک بیشتر فرد کمک نماید؟ هدف ما این است که در این یک یا چند جلسه، به شناخت خوبی از فرد و نیازهای او برسیم و در طراحی و ساخت اندام مصنوعی، مناسب‌ترین پروتز ممکن را با توجه به شرایط خاص او به صورت کاملا منحصر به فرد تولید نماییم. بعد از تحویل پروتز نیز در تمام مراحل آموزش و پشتیبانی در کنار فرد هستیم تا بتوانیم در پذیرش شرایط جدید زندگی‌اش به او کمک کنیم.

استفاده از قطعات باکیفیت آلمانی در ساخت پای مصنوعی

علیرغم وجود محدودیت‌های بسیار در تهیه قطعات باکیفیت،‌ سعی ما این بوده است که پروتز در بهترین شرایط و بالاترین سطح کیفیت به دست بیمار برسد. در کلینیک پاسارگاد حتی در صورت درخواست فرد مبنی بر استفاده از قطعات غیرآلمانی یا انگلیسی (برای کاهش هزینه‌ نهایی) از چنین قطعاتی استفاده نمی‌کنیم؛ چنین موضوعی فقط برای این است که وضعیت بیمار پس از دریافت پروتز نهایی برای ما بسیار حائز اهمیت است. بعد از بیشتر از ۲۰ سال کسب دانش و تجربه در طراحی و ساخت اندام مصنوعی به این باور رسیده‌ایم که بالاترین سطح کیفیت قطعات پروتز در جهان، مربوط به دو کشور آلمان و آمریکاست و هیچ کشور دیگری هنوز نتوانسته است به کیفیت و دانش بالای این کشورها در این حوزه دست پیدا کند. در این بین برخی از همکاران عزیز برای کاهش هزینه‌ها از قطعات با کیفیت پایین‌تر (قطعات ساخته شده در چین یا سایر کشورها) استفاده کنند که در ادامه ممکن است برای فرد با دشواری و حتی خدای ناکرده آسیب‌ همراه باشد. اما از آنجا که ما به دنبال ایجاد یک تجربه باکیفیت در زندگی فرد عزیزی هستیم که قطع عضو را تجربه کرده، به هیچ وجه از چنین قطعاتی استفاده نمی‌کنیم.

قیمت پای مصنوعی ارتوپدی فنی
قیمت پای مصنوعی ارتوپدی فنی

قیمت پای مصنوعی چقدر است؟

عوامل بسیاری در قیمت پای مصنوعی تاثیرگذارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • علت قطع شدن پا
  • سن
  • موقعیت اجتماعی و شغلی
  • سلامت و توان پای دیگر
  • سایر مشکلات فیزیکی و بیماری‌های فرد
  • توان مالی فرد

ممکن است از نظر ما یک پروتز ایده‌‌آل با هزینه نهایی بالاتری ساخته شود اما با توجه به وضعیت اقتصادی بیمار، موقعیت اجتماعی و عوامل دیگر به نتیجه دیگری برسیم. بنابراین قبل از طراحی و ساخت پروتز در این زمینه با فرد به جمع‌بندی می‌رسیم و نهایتا قطعات را انتخاب و پروتز را می‌سازیم.

در بعضی از وبسایت‌های کلینیک ارتوپدی قیمت پای مصنوعی را عددی بین ۲۵ میلیون تومان الی بیش از ۱ میلیارد تومان اعلام کرده‌اند که بازه بسیار بزرگی است.

قیمت پروتز پای مصنوعی در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد به صورت حدودی از ۹۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان می‌باشد.

بروزرسانی در بهمن ۱۴۰۲

پای مصنوعی یک سیستم مدولار است؛ یعنی می‌توان قطعات مختلف آن را با توجه به نیاز و شرایط مالی بیمار انتخاب نمود؛ مسلما با وجود تنوع قطعات، قیمت‌ تمام شده بسیار متنوع خواهد بود. به طور مثال بخش پنجه‌ پای مصنوعی را در نظر بگیرید. یک پنجه ساچ فوت آلمانی که بیشتر برای حالت سکون و استحکام ساخته شده در مقایسه با یک پنجه مولتی اگزیس آلمانی (چندمحوره) که برای تحرک بیشتر در نظر گرفته شده است، حداقل ۲۰ الی ۲۵ میلیون تومان تفاوت دارند. یعنی فقط در یک قطعه از پای مصنوعی تفاوت هزینه‌ها بیش از ۲۰ میلیون تومان می‌باشد. در یک مثال دیگر می‌توان به بخش مفصل زانو در پروتز پا اشاره نمود که انواع مختلف آن بعضا تا ۱۵۰ میلیون تومان اختلاف دارند.

مشاوره اولیه رایگان و تخفیف سفارش پای مصنوعی

همانطور که قبلتر اشاره کردیم در کلینیک پاسارگاد از قطعات باکیفیت و متنوع آلمانی برای ساخت پای مصنوعی استفاده می‌کنیم تا در نهایت بهترین پروتز پا را در اختیار فرد قرار بدهیم. از آنجا که وضعیت اقتصادی فعلی، چندان جالب نیست و هزینه‌های روزمره زندگی بالا رفته، تصمیم گرفتیم جهت رفاه حال شما عزیزان کمک کوچکی کرده باشیم؛

در صورت مراجعه به کلینیک پاسارگاد از طرف وبسایت، ضمن بهره‌مندی از مشاوره اولیه رایگان، تا ۵ درصد تخفیف روی قیمت نهایی پای مصنوعی دریافت کنید.

کلام آخر

یکی از خط قرمزهای مهم در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد این است که فقط به علت جذب مراجعه‌کننده و درآمدزایی، به هر قیمتی پای مصنوعی به بیمار تحویل نمی‌دهیم. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کلینیک پاسارگاد به علت عدم استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی و بعضا کره‌ای، تعداد بسیاری از سفارشات را نمی‌پذیریم؛ چرا این سفارشات را قبول نمی‌کنیم؟ فرض کنید در سفارش پای مصنوعی از قطعات چینی و کره‌ای برای بیمار استفاده کنیم. اگر خدای ناکرده به هر دلیلی بیمار ما به زمین بیفتد و استخوان سر لگن سالم او هم بشکند، می‌توانید تصور کنید چقدر مشکلات برای بیمار و اطرافیان او ایجاد می شود؟ در یک مثال دیگر اگر قطعات بی‌کیفیت پای مصنوعی بعد از حدود یک سال اکسیده شده و از کار بیافتد چطور؟ آیا غیر از این است که در کنار زحمت و دردسری که برای بیمار ایجاد می‌شود، نیاز به پرداخت هزینه مجدد خواهد بود؟ توجه به چنین موضوعاتی باعث شده است ما صرفا برای پایین آمدن هزینه‌ها و درآمدزایی بیشتر، اقدام به ساخت و تولید پای مصنوعی نکنیم.

یکی دیگر از خدمات مهم ما در زمینه ساخت پای مصنوعی این است که حتی بعد از تحویل پروتز، تا آخر کنار بیمار خودمان خواهیم بود. در یک سال گذشته یکی از مراجعه‌کنندگان عزیزمان چند بار دچار مشکلات و اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی شد؛ با توجه به تعهدی که به ایشان و همه مراجعه‌کنندگان دیگرمان داریم پنج بار سوکت پای مصنوعی ایشان را تعویض نموده و تغییرات جدید را اعمال کردیم.

اگر به دنبال این هستید که یک پای مصنوعی به صورت کاملا شخصی‌سازی شده با قطعات باکیفیت آلمانی سفارش دهید و از خدمات پشتیبانی آن تا به انتها بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق دکمه زیر نوبت آنلاین خود را رزرو کنید؛ مشاوره اولیه شما رایگان بوده و در صورت تمایل به سفارش پای مصنوعی در کلینیک پاسارگاد می‌توانید تا ۵ درصد از تخفیف روی قیمت نهایی برخوردار شوید:

‫0/5 ‫(0 نظر)

7 نظرات

  • صبا

    آبان 30, 1402 - 11:44 ق.ظ

    خسته نباشید
    ببخشید میخواستم بدونم هر کسی می‌تونه پای مصنوعی داشته باشه و استفاده کنه؟
    پدر من سنشون بالاست و متاسفانه به علت یک تصادف مجبور به قطع پا شدن. هنوز پای مصنوعی نصب نشده اما میخواستم بدونم برای پدر من با این سن، میشه پای مصنوعی گذاشت یا نه؟

    • کلینیک پاسارگاد

      آبان 30, 1402 - 11:55 ق.ظ

      سلام وقت بخیر
      دوست عزیز نصب پروتز پا به سن ارتباطی نداره و برای پدر شما انجام شدنی هست اما قبلش باید در نظر داشته باشید آیا پای مصنوعی برای پدر محترم شما مناسب هست یا خیر؟ در حالت کلی به نظر میرسه پروتز پا برای همه افرادی که دچار قطع عضو شدن، خوبه اما اینطور نیست. برای نصب پروتز پا باید از موارد زیر اطمینان پیدا کنیم:

      آیا هنوز بافت نرم کافی برای حفاظت از استخوان وجود داره؟
      شرایط پوست در محل قطع عضو مناسب نصب پروتز هست؟
      پای دیگر سالم و فعاله؟
      درد در ناحیه قطع عضو چقدره؟

      بررسی و پاسخ به سوالات بالا مشخص میکنه نصب پای مصنوعی برای پدر شما مناسب هست یا نیست. برای هر شخصی که دچار قطع عضو شده، شرایط منحصر به فرد خاص خودش رو داره و باید توسط درمانگر به دقت بررسی بشه و در نهایت تصمیم گیری انجام بشه.

  • عبدالسلام رحمانی

    دی 18, 1402 - 5:05 ب.ظ

    سلام میخواهم پای مصنوعی درست کنم پای چپ قطع است اززانوبالا

    • کلینیک پاسارگاد

      دی 28, 1402 - 1:02 ب.ظ

      سلام وقت بخیر جناب آقای رحمانی.
      لطف کنید با شماره تلفن‌های کلینیک در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر تماس بگیرید تا بتونیم در این زمینه شما رو راهنمایی کنیم. شماره تلفن‌های کلینیک: 88563551 و 88563552.
      برای ساخت پای مصنوعی می‌تونید به صوت حضوری هم تشریف بیارید در خدمتتون باشیم. هنگام مراجعه حتما بفرمایید که از طریق سایت با مجموعه آشنا شدید تا از تخفیف هم بهره‌مند بشوید.

  • محمود نظری

    اسفند 13, 1402 - 1:00 ب.ظ

    تو تصادف موتور پام قطع شده. قبل تصادف پیاده روی زیاد میکردم ورزش زیاد انجام میدادم. تو مطلب نوشتید میشه با پای مصنوعی اینا رو انجام داد.

    • کلینیک پاسارگاد

      اسفند 13, 1402 - 1:20 ب.ظ

      سلام آقای نظری محترم
      بابت از دست دادن پاتون متاسفم. نگرانی شما رو کاملا درک می‌کنم اما باید بهتون اطلاع بدم که واقعا جای نگرانی نیست. اگر ۱۰ ۱۵ سال پیش بود، وضعیت کمی محدودتر بود اما امروز که من دارم برای شما مینویسم پروتزهای پای مصنوعی خیلی پیشرفت کردن و به کمک این پاهای مصنوعی می‌تونید زندگی فعالی داشته باشید.
      انواع مختلفی از پروتزها برای فعالیت های مبتدی تا حرفه‌ای طراحی شده و ما می‌تونیم پروتز متناسب با نیاز شما رو طراحی کنیم. حتی گزینه‌های خاصی مثل پاهای ضد آب برای پیاده روی و پاهای متحرک برای ورزش حرفه‌ای برای شما قابل سفارش هست.
      میتونید تشریف بیارید کلینیک تا در جلسه اول مشاوره رایگان، در مورد این موضوع بیشتر به شما اطلاعات بدیم.

      • محمود نظری

        اسفند 13, 1402 - 1:30 ب.ظ

        خیلی ممنون.چشم تماس میگیرم با کلینیک

پیام بگذارید

X