خدمات کلینیک پاسارگاد در استئونکروز

خدمات کلینیک پاسارگاد در استئونکروز

هر بافتی که دچار توقف خون‌رسانی شود، دچار نکروز (مُردگی) خواهد شد و به ‌اصطلاح به آن “بافت مُرده” می‌گویند. اگر رگ‌های بدن به هر علتی مسدود شوند و نتوانند خون‌رسانی به بافت‌ها را به‌طور کامل انجام دهند، آن قسمت از بدن دچار استئونکروز می‌شود. استئونکروز ممکن است در بسیاری از استخوان‌های بدن رخ دهد، اما بیشتر در قسمت لگن و همچنین در ناحیه زانو اتفاق می‌افتد. اگر این سندروم در زانو اتفاق بیافتد، به نام آواسکولار نکروز زانو نیز شناخته می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن بررسی دقیق این بیماری، به خدمات کلینیک پاسارگاد در استئونکروز بپردازیم.

درمان‌های کلینیکی و پاراکلینیکی استئونکروز

سندروم استئونکروز به علل متفاوتی ممکن است اتفاق بیافتد. برخی بیماری‌های زمینه‌ای مانند تالاسمی، بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس، ایدز و.. ممکن است زمینه‌ساز این سندروم شوند. نکته قابل توجه این است که محققین دریافته‌اند به‌طور کلی، ورود سلول‌های چربی به سیستم رگ‌های بدن و با رسوب کردن در دیواره این رگ‌ها، موجب انسداد و اختلال در خون‌رسانی خواهند شد.

با توجه به این‌که این بیماری در طول زمان پیشرفت می‌کند، بسیار حائزاهمیت است که بیماری سریعا تشخیص داده شده و روند درمان آغاز شود.

استئونکروز زانو

از علائم مهم این بیماری این است که بیشتر در ناحیه داخلی زانو اتفاق می‌افتد. بیمار دردهای بسیار زیادی را حتی با لمسی کوچک، گزارش می‌کند که این دردها با فعالیت بدتر خواهد شد.

اگر بیماری در مراحل اولیه باشد، در صورت تشخیص پزشک استفاده از زانوبند می‌تواند کنترل داخلی و جانبی را فراهم کنند. پس از گذراندن مراحل درمانی با توجه به این ‌که آیا استخوان تغییر شکل و تغییر بافت داده و بعضا دچار دفرمه بودن یا شکستگی شده است، حتما باید درمان‌های دارویی و جراحی انجام شود.

استئونکروز زانو

جراحی تعویض مفصل زانو

اگر این بیماری گریبان‌گیر زانو باشد، درمان در غالب موارد عمل جراحی تعویض مفصل زانو (استئوتومی) است.

مانند هر جراحی دیگری که در مفاصل انجام می‌شود، پزشکان ارتوپد پس از جراحی، وسایل کمکی را تجویز می‌کنند تا محل جراحی مفصل ثابت بماند.

مفصل باید برای مدتی پس از جراحی تحت حمایت قرار بگیرد که این کار با کمک ارتزها، زانوبندهای طبی و غیره انجام می‌گیرد.

مزایای استفاده از زانوبندهای طبی کلینیک پاسارگاد

  • زانوبندها برای کاهش درد زانو طراحی شده‌اند و اغلب موجب به تاخیر انداختن جراحی می‌شوند.
  • استفاده مرتب از زانوبندها، جهت کاهش و تخلیه فشار از مفصل زانو عالی است.
  • برای بازیابی بی‌ثباتی مزمن داخلی و خارجی زانو استفاده می‌شود.
  • به حمایت از اختلالات غضروف منیسک، ترمیم نقص غضروف مفصلی، نکروز آواسکولار، شکستگی تیبیا و ترمیم غضروف زانو کمک می‌کند.
  • طراحی قابل تنظیم که موجب بهبود تحرک زانو می‌شود. به‌طور کلی زانوبندها حرکت جانبی مفصل زانو را محدود می‌کنند.
  • زانوبندها، بهبودی کامل پس از عمل جراحی را تضمین می‌کنند.
  • استفاده از مواد سبک وزن و قابل تنفس برای استفاده طولانی مدت، موجب می‌شود که استفاده از آن در فعالیت‌های روزانه بسیار آسان باشد.
  • به‌علت استفاده از باکیفیت‌ترین مواد اولیه در ساخت، هیچ‌گونه تحریک یا حساسیت پوستی به‌دنبال نخواهند داشت.
  • با توجه به این‌ که این زانوبندها کاملا اختصاصی و برای هر فردی ساخته می‌شوند، روی پا نمی‌لغزند و کاملا متناسب فرم پا هستند.
مزایای استفاده از زانوبندهای طبی کلینیک پاسارگاد

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما و یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات قابل ارائه این مجموعه به شما عزیزان روی لینک زیر کلیک کنید:

رزرو نوبت آنلاین

استئونکروز لگن

در مراحل اولیه بیماری، از وسایل کمکی در جهت حمایت بیشتر مفصل استفاده می‌شود.

برای لگن از بِرِیس‌های مخصوص لگن استفاده می‌شود که موجب حمایت کامل ران پا خواهند شد. بریس‌های شخصی‌سازی شده و تولید شده با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا از خدمات کلینیک پاسارگاد در استئونکروز لگن می‌باشد.

جراحی تعویض مفصل لگن

بریس هیپ به مدت 6 هفته پس از جراحی، به صورت تمام وقت و سپس فقط شب‌ها برای چندین ماه توصیه و تجویز می‌شود.

انجام این جراحی بر اساس میزان تغییر شکل و علائمی مانند سفتی و درد، ممکن است سخت یا ساده‌ باشد. در کلینیک پاسارگاد کلیه وسایل کمکی و حمایتی طبق توصیه پزشک شما و کاملا متناسب با وضعیت شما طراحی و ساخته می‌شوند.

بریس هیپ

در نهایت

استفاده از وسایل کمکی مانند ارتزها، بریس‌ها، زانوبندها و … می‌تواند پس از انجام جراحی، جهت درمان بیماری‌ استئونکروز، بسیار مهم باشد.

تمامی وسایل کمکی که پزشک بعد از جراحی توصیه می‌کند به‌صورت کاملا تخصصی و شخصی‌سازی شده در کلینیک ارتوپدی-فنی پاسارگاد ساخته شده در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد. تولید انواع زانوبند و بریس لگن جزئی از خدمات کلینیک پاسارگاد در استئونکروز می‌باشد.

پیام بگذارید

X