توصیه‌های لازم بعد از درمان سندروم تونل کارپال

توصیه‌های لازم بعد از درمان سندروم تونل کارپال

در مقاله‌های قبلی در مورد سندروم تونل کارپال، علت بروز و راه‌های درمان آن صحبت کردیم. اکنون قصد داریم به توصیه‌های لازم بعد از درمان سندروم تونل کارپال بپردازیم چراکه با رعایت این نکات می‌توان از عود مجدد بیماری پیشگیری کرد. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

رعایت چه توصیه‌هایی بعد از درمان CTS با جراحی الزامی است؟

  1. برای اینکه تورم ناحیه جراحی کم‌تر شود یا احساس سفت شدن نکنید باید دست خود را بالای قلب ببرید و انگشتانتان را حرکت دهید.

چند بار در روز روی محل جراحی شده یخ بگذارید.

احتمالا لازم باشد برای چند هفته از آتل یا مچ بند استفاده کنید. این مدت زمان شامل یک تا دو هفته بعد از جراحی است. برای بالا بردن دست و کاهش تورم در آن ناحیه بهتر است از آتل استفاده کنید.

از پزشک خود بپرسید چه زمانی می‌توانید فعالیت کاری خود را شروع کنید و چه محدودیت‌هایی باید در کار خود به وجود بیاورید.

اگر با گذشت دو ماه از جراحی، همچنان احساس درد یا ضعف داشتید و این درد‌ها افزایش یافت باید به یک پزشک مراجعه کنید.

برای کاهش درد و از بین بردن حساسیت پیشنهاد می‌کنیم ناحیه نعل اسبی کف دست را ماساژ دهید.

حرکات اصلاحی که پزشکان برای بهبود علائم این بیماری توصیه می‌کنند کدام است؟

توصیه‌هایی بعد از درمان CTS

بهبودی سریع‌تر CTS با مراقبت‌های بعد عمل

به دلیل بی‌حسی‌های موضعی انجام شده، بازگشت احساس طبیعی به دست‌ها بعد از چند ساعت طبیعی است. همچنین ممکن است بعد از برطرف شدن اثرات بی‌حسی، سوزن سوزن شدن را در انگشتان یا دست‌های خود احساس کنید.

حواستان باشد هرگز بعد جراحی، ضربه‌ای به دست شما وارد نشود. همچنین در مورد اجسام داغ مانند کتری یا رادیاتور کمی محتاطانه عمل کنید. انجام حرکاتی کوچک که توسط پزشک توصیه شده را فراموش نکنید. زیرا کمک می‌کنند سفتی و تورم اضافی ناحیه جراحی شده بهبود پیدا کند.

بعد از جراحی ممکن است جای زخم را به خوبی احساس کنید. اما نگران نباشید این آثار جای زخم و قابل مشاهده بودن آن‌ها کاملا طبیعی هستند و بعد از گذشت ۳ ماه کم کم بهتر می‌شوند. استفاده از کرم‌هایی که پزشک توصیه می‌کند در جلوگیری از خارش و خشکی اطراف جای زخم تاثیر‌گذار است.

با گذشت ۴ هفته از عمل جراحی می‌توانید به تدریج فعالیت‌های خود را با محدودیت انجام ندادن فعالیت‌های سنگین آغاز کنید. همچنین توصیه‌های لازم بعد از درمان سندروم تونل کارپال که باعث تسریع روند بهبود می‌شوند شامل موارد زیر است:

  • بالا نگه داشتن دست از سطح قلب
  • بستن آتل هنگام استراحت
  • گذاشتن کمپرس یخ روی دست و مچ برای کمک به کم‌تر شدن تورم
  • تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه برش جراحی (ضروری بودن پوشاندن ناحیه مورد نظر هنگام حمام)
  • انجام حرکات فیزیوتراپی طبق دستور پزشک
  • حفظ رژیم غذایی سالم
  • مصرف نکردن دخانیات
بهبودی سریع‌تر CTS با مراقبت‌های بعد عمل

اگر به دنبال روش‌های درمان این بیماری هستید روی لینک زیر کلیک کنید.

راه‌های درمان سندروم پیریفورمیس

بررسی بازگشت فرد به روتین نرمال زندگی

واکنش بدن افراد مختلف نسبت به فرآیند جراحی متفاوت است. حتی امکان دارد بهبود بیماری فرد با توجه به نوع واکنش بدن نسبت به افراد دیگر متفاوت باشد. با توضیح موارد زیر متوجه می‌شوید که پیروی از توصیه‌های لازم بعد از درمان سندروم تونل کارپال چه تاثیری در روند بهبود شما دارد.

الف) فعالیت‌های روزمره

از آنجایی که بهبود بیماران مبتلا به این عارضه ممکن است ۳ الی ۴ ماه بعد عمل طول بکشد. همچنین در بعضی افراد تا یک سال قابل مشاهده بوده است. یکی از توصیه‌های ما بعد عمل، آسان گرفتن زندگی و انجام فعالیت‌های راحت روزمره است.

ب) بازگشت به کار

افراد زیادی بعد عمل به استراحت نیاز دارند. بعضی بعد ۱۲ روز و بعضی زودتر یا دیر‌تر احساس می‌کنند که می‌توانند با انجام بعضی کار‌های سبک به سر کار برگردند. باز هم برگشت شما به سر کار بستگی به میزان سنگین بودن شغلتان دارد. بنابراین فعالیت‌های کاری باید کمی محدود شوند و در نهایت بعد ۱۹ هفته می‌توانید کار خود را به طور کامل آغاز کنید.

ج) رانندگی کردن

رانندگی بلافاصله بعد از عمل جراحی برای مبتلایان به سندروم تونل کارپال ممنوع است. بنابراین همراه داشتن یک راننده بعد از عمل، یکی از توصیه‌های لازم بعد از درمان سندروم تونل کارپال به حساب می‌آید. اما درست در زمانی که آمادگی کامل از جمله امکان در دست گرفتن فرمان، توقف اضطراری، نداشتن درد، مصرف نکردن دارو‌های خواب‌آور و … را داشتید می‌توانید رانندگی کنید.

بعد از درمان سندروم تونل کارپال

جهت آشنایی با خدمات کلینیک پاسارگاد برای سندروم پیریفورمیس کلیک کنید.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که زمان بهبودی شما بعد از عمل تونل کارپ با توجه به وضعیت عصب میانی متفاوت است. سن، وضعیت سلامتی و پیروی از توصیه‌های لازم بعد از درمان سندروم تونل کارپال در روند بهبود شما تاثیر‌گذار است. بنابراین اگر می‌خواهید با کم‌ترین دردسر و مراجعه دوباره به پزشک بهبود پیدا کنید بهتر است تمام توصیه‌ها را جدی بگیرید.

پیام بگذارید

X