قیمت بریس اسکولیوز با تخفیف (انواع بریس‌‌ها+نحوه استفاده)

قیمت بریس اسکولیوز با تخفیف

قیمت بریس اسکولیوز (انحراف ستون فقرات) به موارد مختلفی بستگی دارد و در هر کلینیک ارتوپدی فنی متفاوت می‌باشد؛ اگر در حال مطالعه این مطلب می‌باشید احتمالا از اسکولیوز خود یا اطرافیان خود مطلع هستید و می‌دانید که بریس‌ها از رایج‌ترین و مفیدترین ابزارهای درمانی اسکولیوز هستند. در صورتی که نیاز دارید در مورد اسکولیوز بیشتر بدانید لطفا مطلب انحراف ستون فقرات (اسکولیوز) چیست؟ را مطالعه کنید. اگر به دنبال آگاهی از تمام روش‌های درمان انحراف ستون فقرات هستید، مطلب درمان انحراف ستون فقرات را مطالعه نمایید؛ اما اگر به دنبال این هستید که با انواع بریس‌های ستون فقرات آشنا شوید، در مورد مراحل ساخت آن در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد اطلاعات به دست بیاورید و در نهایت از قیمت بریس انحراف ستون فقرات به همراه تخفیف ویژه مطلع شوید؛ با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده از بریس (مهاربندی) در درمان اسکولیوز

معمولاً هدف اصلی استفاده از بریس در درمان اسکولیوز، کاهش فشار روی قسمت مقعر و افزایش فشار روی قسمت محدب انحنای ستون فقرات است. جالب است بدانید که معمولا استخوان‌های تحت‌ فشار رشد کمتری خواهند داشت؛ به کمک فشار بریس در سمتی که باید اصلاح انجام شود، رشد استخوان‌های انحنای اسکولیوز کمتر شده و استخوان‌های سمت دیگر سریع‌تر رشد می‌کنند. اگرچه معمولا با استفاده از بریس، انحنا به‌طور کامل معکوس یا اصلاح نمی‌شود اما بریس می‌تواند تا حد بسیاری از پیشرفت انحنا تا رسیدن به بلوغ اسکلتی بکاهد. بریس‌ها تأثیر زیادی در فشرده‌سازی استخوان‌های تحلیل رفته در مناطق مشکل‌دار ستون فقرات دارند. این امر به افزایش رشد استخوان‌ها و بهبود وضعیت ستون فقرات کمک می‌کند. شاید این نقل قول از وبسایت معتبر هلث لاین برایتان جالب باشد:

طبق تحقیقات انجام شده در انجمن ANNS آمریکا استفاده از بریس اسکولیوز در ۸۰ درصد موارد درمانی موثر بوده است.

به‌طورکلی مزایای استفاده از بریس عبارت‌اند از:

  • جلوگیری از پیشرفت اسکولیوز
  • کاهش درد و ناراحتی
  • بهبود وضعیت ظاهری بدن
  • افزایش کیفیت زندگی بیماران

افرادی که طبق صلاحدید درمانگر به بریس نیاز دارند باید آن را تا زمان توقف رشدشان (تا پایان سن بلوغ) بپوشند. مکانیسم‌ دقیق مهار اسکولیوز به‌وسیله بریس‌ هنوز در حال مطالعه است با این‌حال عملکرد سیستم بریسینگ بر پایه نگه‌دارندگی استخوان‌ها و مفاصل برای شکل‌دهی مناسب ایجاد شده است و با کشیدگی هدفمند ستون فقرات، به فرم دهی آن کمک می‌کند. به‌طور مثال سیستم «سه‌نقطه فشار» در بعضی از بریس‌ها دو نیروی مخالف و یک نیروی اصلاح‌کننده دارد که با استفاده هم‌زمان از این سه نیرو در مکان‌های مناسب وضعیت ستون فقرات بیمار را بهبود می‌بخشد.

بریس اسکولیوز بزرگسالان

آیا بریس در درمان اسکولیوز بزرگسالان نیز موثر است؟

برخی کودکان دچار بیماری‌های خاصی می‌شوند که یکی از نتایج آنها انحراف ستون فقرات (اسکولیوز) می‌باشد. بالاترین میزان اثربخشی درمان اسکولیوز به کمک بریس، استفاده از آن در سنین رشد کودک (قبل از استخوانی شدن سطوح مفاصلی) است؛ به طور دقیق‌تر می‌توان گفت بهترین زمان درمان اسکولیوز به کمک بریس در دختران در سنین ۸ یا ۹ سالگی و برای پسران در سنین ۹ یا ۱۰ سالگی می‌باشد. به نقل قول از وبسایت اخبار روز پزشکی:

مدت زمان استفاده از بریس برای نوجوانان حدود ۲ سال و برای کودکان بیشتر از این زمان می‌باشد.

نکته قابل توجه این است که بریس فقط برای کودکان و نوجوانان کاربرد درمانی ندارد؛ درست است که احتمال درمان اسکولیوز به کمک بریس در سنین کودکی و نوجوانی بسیار بالاست اما در مورد بزرگسالان نیز احتمال درمان و کنترل اسکولیوز مخصوصا برای افرادی که درجه انحنای ستون فقرات‌شان بین ۲۰ تا ۴۵ درجه است وجود دارد. استفاده از بریس در بزرگسالان می‌تواند در موارد زیر مفید باشد:

  • جلوگیری از پیشرفت اسکولیوز
  • از بین بردن قوز پشت
  • درمان چرخش لگن

اگرچه استفاده از بریس در سنین بزرگسالی به معنی این است که بهترین زمان درمان اسکولیوز را از دست داده‌ایم اما چنین حقیقتی نمی‌تواند دلیلی بر استفاده نکردن از بریس در سنین بزرگسالی باشد. به کمک بریس در سنین بزرگسالی می‌توان اسکولیوز را کنترل و حتی تا حدی درمان نمود و تا جای ممکن اثرات جانبی آن را کاهش داد. در بعضی موارد در عکس‌های رادیولوژی دیده شده است که حتی با گذشت سن بلوغ هنوز سطوح مفصلی بسته نشده و امکان درمان اسکولیوز به کمک بریس‌های لیون و بوستون وجود دارد.

انواع بریس‌ اسکولیوز

به صورت کلی بریس‌ اسکولیوز به دو دسته کلی سفت و انعطاف‌پذیر تبدیل می‌شود:

  • بریس‌ سفت‌ و سخت: از رایج‌ترین نوع بریس‌ها هستند که از مواد سخت و محکم ساخته‌ می‌شوند. بریس سفت برای اصلاح انحراف ستون فقرات فشار زیادی به آن وارد می‌کند. مدت زمان پوشیدن این بریس به‌طور مداوم در طول روز برابر با ۱۶ تا ۲۳ ساعت و یا فقط در شب‌ها به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت می‌باشد.
  • بریس ‌نرم و انعطاف‌پذیر: این نوع بریس‌ها از مواد نرم و انعطاف‌پذیر ساخته‌شده و فشار کمتری به ستون فقرات وارد می‌کند. استفاده از آن‌ها راحت‌تر از نوع سخت بوده و می‌توان آن‌ها را زیر لباس پوشید. در ضمن بریس نرم دامنه حرکتی بیشتری را نیز برای بیمار فراهم می‌کند.

در ادامه انواع مختلف بریس‌های مورد استفاده در درمان اسکولیوز را معرفی کرده و مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم:

بریس لیون کلینیک پاسارگاد
بریس لیون کلینیک پاسارگاد

بریس لیون

بیش از ۶۰ سال است که از بریس لیون برای درمان اسکولیوز AIS (اسکولیوز ایدیوپاتیک نوجوانان) استفاده می‌شود. این بریس از پیشرفت انحنای ستون فقرات در کودکان و نوجوانان جلوگیری کرده و از سه بخش اصلی تشکیل‌شده است:

  • بخش لگنی: این بخش از بریس، دور لگن بیمار را می‌پوشاند.
  • صفحه زیر بغل: این صفحه، زیر بغل بیمار قرار می‌گیرد.
  • صفحات سینه‌ای و کمری: این صفحات در بریس، پشت و سینه بیمار را حمایت می‌کنند.

صفحات بریس لیون از پلاستیک یا پلی‌پروپیلن ساخته‌ شده و توسط دو قائم عمودی آلومینیومی حمایت می‌شوند؛ به طوری که قطعات پشتی بریس از طریق لولا به قائم عمودی و قطعات جلویی با پیچ‌ به یکدیگر متصل می‌شوند. بریس لیون نیاز به تجویز درمانگر و مراجعه حضوری بیمار جهت اندازه‌گیری دارد. این بریس به‌صورت دست‌ساز و پس از چند مرحله اندازه‌گیری و پرو، به صورت کاملا منحصر به فرد برای بیمار آماده می‌شود.

ویژگی‌های بریس لیون:

یکی از ویژگی‌های مهم بریس لیون، قابل تنظیم بودن آن است و می‌توان آن را هم‌زمان با رشد و تغییر سایز بیمار تغییر داد. سایر ویژگی‌های بریس لیون عبارت‌اند از:

  • قابلیت اصلاح انواع انحنا: بریس لیون با استفاده از یک یا دو بخش گچی، انواع انحنای ستون فقرات را اصلاح می‌کند.
  • قابلیت فشار زدایی: بریس لیون با ایجاد کشش بین دو کمربند لگنی و کتف، فشار وارده بر دیسک بین مهره‌ای را کاهش می‌دهد.
  • قابلیت پایداری: بریس لیون بر هر دو قسمت شانه و کمربند لگنی استوار بوده و اصلاحات سه‌بعدی میانی را سریع‌تر انجام می‌دهد.
  • راحتی: بریس لیون شفاف بوده و فشار وارده به پوست در آن، قابل‌کنترل است و نیاز به پد زیرین ندارد.

مراحل استفاده از بریس لیون:

همان‌طور که گفتیم بریس لیون باید توسط یک درمانگر یا فیزیوتراپیست متخصص نصب‌ شده و به‌طور صحیح در جای خود قرار گیرد؛ ولی به‌ طور کلی برای استفاده از آن مراحل زیر طی می‌شود:

  • تمام تسمه‌ها را شل کنید.
  • بریس را دور کمر و ستون فقرات خود قرار دهید.
  • مطمئن شوید که بر روی نواحی مورد نیاز فشار کافی وارد می‌کند.
  • با استفاده از آچار مخصوص، بندها را در جای خود ثابت کنید.

بریس لیون معمولاً ۲۳ ساعت در روز پوشیده شده و فقط برای شنا، دوش گرفتن و ورزش‌های خاص می‌توان آن را باز کرد. این بریس معمولاً زیاد ناراحت‌کننده نیست؛ اما اگر در حین استفاده از آن احساس درد می‌کنید، حتما درمانگر یا فیزیوتراپیست خود را در جریان بگذارید.

مراقبت از بریس لیون

بریس لیون با مراقبت مناسب می‌تواند برای مدت طولانی‌تری نسبت به سایر بریس‌ها دوام بیاورد. برای تمیز کردن بریس لیون می‌توان آن را با پد الکلی یا شوینده‌های ملایم و پارچه مرطوب تمیز کرد. دقت کنید که قبل از استفاده مجدد، بریس کاملاً خشک‌شده باشد. بریس لیون را هر روز بررسی کرده و مطمئن شوید که هیچ‌گونه آسیبی ندیده است؛ اگر ترک‌خوردگی، شکستگی یا هرگونه آسیب دیگری مشاهده کردید باید آن را تعمیر یا تعویض نمایید. به پوست خود زیر بریس (مخصوصاً در نواحی که تحت‌ فشار است) توجه زیادی داشته باشید. اگر پوست شما قرمز، تحریک‌شده یا دردناک است با درمانگر یا فیزیوتراپیست خود مشورت کنید چرا که پوست تحریک‌شده می‌تواند منجر به زخم و عفونت شود.

سوالات متداول در زمینه استفاده از بریس‌ لیون

۱- مدت زمان استفاده از بریس لیون برای درمان اسکولیوز چقدر است؟

مدت‌زمان استفاده از بریس لیون، به میزان ‌شدت اسکولیوز بستگی دارد. در موارد خفیف، درمان فقط در چند ماه اتفاق می‌افتد اما در موارد شدیدتر، به چند سال زمان نیاز است تا درمان تکمیل شود.

۲- آیا می‌توان در حین استفاده از بریس لیون ورزش کرد؟

بله؛ ‌ورزش کردن هنگام استفاده از بریس لیون ایرادی ندارد؛ بااین‌حال مهم است که با پزشک متخصص در مورد نوع ورزش و فعالیت خود مشورت کنید.

۳- آیا بریس لیون بر رشد کودک تأثیر می‌گذارد؟

بریس لیون معمولاً بر رشد کودک تأثیر خاصی نمی‌گذارد اما در موارد بسیار نادر ممکن است بریس باعث کم شدن سرعت رشد می‌شود.

بریس بوستون
بریس بوستون

بریس بوستون

بوستون یکی از انواع بریس‌هاست که برای اصلاح اسکولیوز و کایفوتیک (نشستن خمیده و قوز کردن) مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل نام‌گذاری بریس بوستون این است که اولین لابراتواری ارائه دهنده آن در بوستون آمریکا قرار دارد. در طراحی بریس بوستون به میزان کایفوتیک یا قوز بیمار توجه شده و بر طبق سیستم اصلاحی سه نقطه-فشار فرایند ساخت انجام می‌شود. این بریس از قسمت عقب باز و بسته شده و قسمت جلویی آن یکپارچه و پوشیده است.

مقایسه بریس بوستون و بریس لیون

بریس بوستون مانند بریس لیون برای درمان اسکولیوزهایی استفاده می‌شود که انحراف ستون فقرات در آنها چندان شدید نیست. اما بین این دو بریس تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه ذکر می‌کنیم. بهتر است بدانید که با توجه به مشکلاتی که در طراحی، ساخت و استفاده از بریس بوستون وجود داشت، بریس لیون ابداع شد. بنابراین مسلما بریس لیون دارای تکنولوژی بیشتری نسبت به بریس بوستون می‌باشد.

بریس لیون ر مقایسه با مدل بوستون، سبک‌تر بوده و استفاده از آن برای بیمار راحت‌تر خواهد بود. از آنجا که بریس لیون قطعه به قطعه ساخته می‌شود در طراحی و ساخت آن، امکان اعمال تغییرات بیشتر وجود دارد. در صورتی‌که در ساخت بریس بوستون بریس نه تنها اِعمال نیرو کمتر صورت می‌گیرد بلکه امکان یک بار اصلاح وجود دارد. البته شاید با گرم کردن بریس بوستون بتوان تا حدی در بعضی قسمت‌ها اعمال نیرو را کمتر یا بیشتر کرد اما در کل، تکنیک ساخت بریس لیون پیشرفته‌تر می‌باشد.

در بریس لیون در قسمت بالا و پشت، پایه آهنی و قفل‌داری وجود دارد که به‌عنوان یک تکیه‌گاه محسوب شده و می‌توان با تنظیم کردن آن، نیروی وارده را در هر ماه بیشتر کرد و می‌توان گفت در مقایسه با بریس بوستون، مدل لیون نیروی بالاتری را وارد می‌کند. به‌هر حال نظر درمانگر شما در انتخاب نوع بریس مهم خواهد بود و ایشان با توجه به نیازمندی و شرایط شما، بهترین نوع بریس را به شما پیشنهاد خواهد داد.

بریس اورتن
بریس اورتن

بریس اورتن

اورتن یک شرکت پیشرو در زمینه طراحی و مدل‌سازی سه‌بعدی و همچنین ساخت نرم‌افزارهای مخصوص حوزه ارتوپدی (CAD/CAM) است. این شرکت روشی جدید برای ساخت بریس طراحی کرده که دارای مزایای زیادی نسبت به روش‌های سنتی می‌باشد. بریس اورتون کاملاً متناسب با بدن بیمار ساخته‌شده و انحراف ستون فقرات را به‌طور مؤثرتری اصلاح می‌کند. در این روش با استفاده از اسکن سه‌بعدی، قالبی واقعی از بدن بیمار تهیه‌ و با کمک نرم‌افزار CAD، بریسی متناسب با نیاز بیمار طراحی می‌شود. در انتها با استفاده از دستگاه تراش، بریس موردنظر تراشیده و آماده می‌شود.

ویژگی‌های بریس اورتن

این بریس برای درمان عارضه‌های گوناگون با شدت‌های مختلف انحراف ستون فقرات تجویز می‌شود. بیمارانی که هنوز به سن بلوغ نرسیده‌اند، بهترین نتیجه را از این بریس می‌گیرند. سایر مزایای بریس اورتن عبارت‌اند از:

  • دقت بالا: این بریس کاملاً متناسب با اندازه‌ها و ویژگی‌های مختلف بدن بیمار به صورت منحصر به فرد ساخته می‌شود.
  • سرعت و ظرفیت بالای ساخت: این بریس در مدت‌زمان کوتاهی ساخته‌شده و در موارد ضروری امکان تهیه سریع آن فراهم است.
  • کاهش محدودیت‌ها: برای ساخت این بریس، محدودیت‌های سایر بریس‌ها مانند گچ گرفتن نیم‌تنه بیمار وجود نداشته و مدت‌ زمان حضور بیمار در کلینیک ارتوپدی فنی کمتر خواهد بود.

گران بودن قیمت بریس اسکولیوز اورتن یکی از معایب آن می‌باشد. استفاده از اسکن سه‌بعدی، نرم‌افزارهای تخصصی و دستگاه تراش برای ساخت این بریس، هزینه نهایی ساخت آن را افزایش می‌دهد.

بریس TLSO

از بریس TLSO یا «بریس زیر بازویی» در موارد مختلفی استفاده‌ می‌شود. این بریس از پلاستیک پلی‌اتیلن ساخته‌ شده و دور قفسه سینه، کمر و مفصل‌های ران را می‌پوشاند. بریس TLSO با ایجاد فشار در سه‌نقطه از ستون فقرات، از پیشرفت اسکولیوز جلوگیری می‌کند. این بریس معمولاً برای انحناهای مهره‌های کمری یا صدری کمری تجویز شده و برای درمان اسکولیوز در کودکان و بزرگ‌سالان استفاده می‌شود. از مزایای بریس TLSO می‌توان به راحت‌تر پوشیدن آن در مقایسه با سایر بریس‌ها اشاره کرد؛ این بریس به‌راحتی زیر لباس پوشیده شده و معمولاً جلب‌توجه نمی‌کند. یکی از معایب بریس TLSO این است که دامنه حرکتی را محدود نموده و در بعضی از افراد موجب تحریک، حساسیت پوستی یا تنگی نفس می‌شود.

بریس چارلستون

بریس چارلستون معمولاً فقط شب‌ها استفاده می‌شود. این بریس به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که فشار زیادی را در جهت مخالف انحنا، وارد نموده و به این طریق از پیشرفت اسکولیوز جلوگیری می‌کند. بریس چارلستون معمولاً برای انحناهای پایین‌تر از سطح کتف که رأس آن زیر کتف باشد تجویز می‌شود. مزیت اصلی بریس چارلستون این است که بیمار می‌تواند در طول روز فعالیت‌های عادی خود را انجام داده و صرفا به‌طور پاره‌وقت و معمولاً فقط شب‌ها از آن استفاده کند. از معایب این بریس نیز می‌توان به این موارد اشاره کرد که شاید بستن بریس چارلستون برای برخی از بیماران دشوار بوده و صبح‌ها باعث احساس درد و کوفتگی شود. همچنین کشش بیش‌ از اندازه آن، ریسک تشدید قوس ثانویه ستون فقرات را بالا می‌برد؛ به همین دلیل درمانگران بریس چارلستون را فقط در شرایط خاص تجویز می‌کنند.

بریس میلواکی

بریس میلواکی

بریس میلواکی از گردن تا لگن امتداد داشته و از فلز ساخته می‌شود. این بریس شامل یک کمربند پلاستیکی در اطراف لگن و یک حلقه فلزی به دور گردن است. میله‌های فلزی جلو و پشت بریس به افزایش طول بالا تنه کمک کرده و حلقه دور گردن، سر را در امتداد لگن نگه می‌دارد. پدهای فشار در بریس میلواکی بر اساس انحنای ستون فقرات، به میله‌های فلزی متصل شده و به اصلاح عیوب آن کمک می‌کنند.

بریس میلواکی معمولاً برای اصلاح انحرافات مهره‌های صدری ستون فقرات به‌کاررفته و از ارزان‌ترین انواع بریس ها به‌حساب می‌آید. معمولاً باید ۲۳ ساعت در شبانه‌روز از آن استفاده‌ کرد و فقط در شرایطی مانند ورزش، شنا کردن و یا استحمام آن را باز ‌نمود. ازآنجایی‌که بریس میلواکی از فلز ساخته‌شده، استفاده از آن برای بسیاری از بیماران ناراحت‌کننده است.

به جز انواع بریس‌هایی که در بالا اشاره کردیم، بریس‌های دیگری نیز مانند بریس شنو وجود دارند؛ مسلما با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهای مختلف، نحوه ساخت و…. قیمت بریس اسکولیوز متفاوت خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا در این زمینه شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

تولید بریس اسکولیوز

مراحل ساخت بریس اسکولیوز در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد

قبل از اطلاع از قیمت بریس اسکولیوز در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد بهتر است بدانید که در این کلینیک انواع مختلف بریس اسکولیوز طراحی و ساخته می‌شود. با توجه به وضعیت فیزیکی بیمار، سن و جنسیت او، نیازمندی‌ها و کاربردهای لازم نوع بریس انتخاب شده و سپس مراحل مختلف زیر انجام می‌شود تا در نهایت یک بریس اسکولیوز کاملا منحصر به فرد بیمار تحویل داده شود:

مرحله اول – معاینه بالینی و بررسی عکس رادیولوژی بیمار

معمولا بیمار از وضعیت خود آگاه است و با نسخه پزشک به کلینیک مراجعه می‌نماید. اما گاهی ممکن است بیمار برای بار اول تغییرات ظاهری یا درد را احساس نموده و بدون نسخه به کلینیک تشریف بیاورد. چه با نسخه و چه بدون نسخه، بعد از اینکه در معاینه بالینی وجود اسکولیوز را تشخیص دادیم، از بیمار درخواست می‌کنیم که برای گرفتن عکس رادیولوژی اقدام نماید؛ در ساخت برخی از بریس‌ها مانند بریس لیون به عکس رادیولوژی نیاز است.

مرحله دوم – قالب‌گیری

در این مرحله از تن بیمار قالب‌گیری می‌کنیم. در انجام فرایند قالب‌گیری سعی ما این است که تا جای ممکن، فرمت اصلاحی را رعایت کنیم؛ یعنی مثلا اگر هامپ اسکولیوز در قسمت راست قرار دارد، ما در حین قالب‌گیری از بیمار علاوه بر اینکه سعی می‌کنیم او را کشیده نگه داریم، نیرویی از چپ به راست نیز وارد می‌کنیم تا در هنگام قالب‌گیری هم کمی اصلاح ایجاد کنیم و در نهایت به یک قالب نسبتا اصلاح شده برسیم.

در موارد خیلی شدید که اسکولیوز حالت s شکل داشته باشد، فرایند قالب‌گیری کمی پیچیده‌تر خواهد بود؛ در این حالت سعی می کنیم که در فرمت خوابیده این کار را انجام دهیم. البته در کلینیک پاسارگاد در برخی از موارد بنا بر نوع اسکولیوز از بیمار می‌خواهیم با دستان خود قسمت بالای چارچوب موجود در کلینیک را بگیرد و بعد خودش را در حالت نشسته روی دو پا قرار دهد. در این حالت حداکثر کشیدگی ایجاد می‌شود و می‌توانیم از قسمت‌های لازم نیرو را وارد نماییم. با توجه به عکس رادیولوژی سعی می‌کنیم که تا جای ممکن موارد اصلاحی را همراه با قالب‌گیری ایجاد نماییم.

مرحله سوم – گچ گرفتن قالب

ابتدا درون قالب میله می‌گذاریم و سپس درون آن را با گچ پر می‌کنیم. هدف از انجام این کار این است که قالب خالی را مانند یک مجسمه، به یک قالب گچی تبدیل کنیم. البته برای تبدیل شدن به تنه نهایی یک مجسمه نیاز به برش هم خواهد داشت که در مرحله بعد انجام می‌شود.

در این مرحله فرایندی مهم و بسیار تخصصی انجام می‌شود: با توجه به عکس رادیولوژی به آن بخش‌هایی که نیاز به وارد کردن نیرو دارد، نیرو وارد می‌کنیم و در بخش‌هایی که به فضای خالی نیاز است، فضا ایجاد می‌کنیم. در حقیقت با توجه به طراحی دقیقی که در این مرحله انجام می‌شود، خاصیت درمانی و اصلاحی بریس ایجاد می‌شود.

مرحله چهارم – تراش دادن

در این مرحله سابیدن گچ انجام می‌شود تا برجستگی‌های زائد گچی از بین رفته و قالب تا جای ممکن به مشخصات ظاهری تن بیمار تبدیل شود.

مرحله پنجم – پلاستیک کشی و نصب

در این مرحله روی قالب تراش داده شده و خشک شده، پلاستیک‌کشی می‌کنیم؛ سپس قفل‌ها و میله‌ها را به آن نصب می‌کنیم و بریس را برای مرحله اول پرو بیمار آماده می‌نماییم.

مرحله ششم – پرو توسط بیمار

بریس را روی تن بیمار پرو می‌کنیم و در صورت نیاز اصلاحات لازم را انجام می‌دهیم.

مرحله هفتم – آموزش

در مرحله آخر آموزش‌های لازم توسط درمانگران کلینیک به فرد ارائه شده و در نهایت بریس به همراه یک کتابچه اصلاحات ورزشی به ایشان تحویل داده می‌شود. در صورتی که مشکلی در حین استفاده از بریس به وجود نیاید، نیاز است که بیمار هر دو ماه یک بار برای بازبینی به کلینیک مراجعه نماید.

در موارد شدید از بیمار می‌خواهیم که همراه با بریس عکس رادیولوژی بگیرد. این عکس نشان می‌دهد که که آیا دقیقا در قسمتی که باید تولید فشار کنیم، فشار ایجاد کرده‌ایم؟ آیا توازن و تعادل مورد نیاز وجود دارد؟ به کمک این عکس در می‌یابیم که بریس بر روی بدن بیمار ما دقیقا چه تاثیری دارد؛ در صورت نیاز به اصلاح و اعمال تغییرات، پشتیبانی لازم حتما انجام خواهد شد.

نکته مهم: استفاده از بریس لیون، لزوما به کفی طبی احتیاج دارد؛ زیرا اسکولیوز در ۹۸ درصد موارد حتما لگن را چرخش داده و از حالت طبیعی خارج کرده است. در این وضعیت شدت بالا و پایین بودن لگن را ارزیابی نموده و با تراش کفی طبی سفارش، ابتدا سعی می‌کنیم این کوتاهی و چرخش پاها را بر اثر چرخش لگن ایجاد شده، جبران نماییم و سپس میزان فشار زیر پای کوتاه را تنظیم کنیم.

مراحل ساخت بریس اسکولیوز در کلینیک پاسارگاد

قیمت بریس اسکولیوز با تخفیف

حال شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که قیمت بریس اسکولیوز چقدر است؟ قیمت بریس اسکولیوز در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد ۱۴ میلیون تومان می‌باشد؛

مخاطب عزیز رسالت کلینیک پاسارگاد “زندگی سالم پیش‌نیاز یک زندگی باکیفیت” می‌باشد. از آنجا که می‌دانیم سلامت شما یا یکی از عزیزان‌تان از اهمیت بالایی برخوردار است و از طرف دیگر آگاه هستیم که اقتصاد در این روزها حال و روز خوشی ندارد، تصمیم گرفته‌ایم گام کوچکی در جهت ارتقا سلامت برداریم و بریس اسکولیوز را با ۱۰ درصد تخفیف به شما عزیزان تقدیم کنیم.

در صورت مراجعه به کلینیک از طریق وبسایت می‌توانید از درصد تخفیف ویژه روی قیمت بریس اسکولیوز بهره‌مند شوید.

همانطور که پیش‌تر گفته شد استفاده از کفی طبی سفارشی برای برخی از مراجعین ضروری است. در صورت تمایل به آگاهی از قیمت کفی طبی سفارشی به همراه تخفیف ویژه مراجعین از وبسایت مطلب زیر را مطالعه نمایید:

قیمت کفی طبی سفارشی به همراه تخفیف

کلام آخر

در این مطلب سعی نمودیم که شما را از اهمیت بریس اسکولیوز در درمان و اصلاح اسکولیوز مطلع نماییم و در ادامه در مورد مراحل ساخت و قیمت بریس اسکولیوز صحبت کردیم. اگر در حال بررسی این موضوع هستید که چرا کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد را برای طراحی و ساخت بریس انتخاب کنید، خالی از لطف نیست که به این موارد دقت نمایید؛ تخصص درمانگران کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد، تجربه بیشتر از ۲۰ سال و همچنین صبوری و دلسوزی آنها باعث شده است که ما در کلینیک پاسارگاد به رضایت ۱۰۰ درصدی مراجعین خود دست پیدا کنیم. در طراحی و ساخت بریس اسکولیوز تمام مراحل به صورت تخصصی و با دقت بالا انجام می‌شود تا در نهایت یک بریس کاملا متناسب با نوع نیاز و شکل بدن شما یا عزیزان‌تان تحویل داده شود نه اینکه یک بریس با قالب از پیش آماده به دست شما برسد. در ضمن پشتیبانی همیشگی درمانگران کلینیک باعث می‌شود تا در صورت بروز هر گونه مشکل یا پرسشی بتوانید به صورت تلفنی یا حضوری، دغدغه خود را مطرح نموده و برطرف نمایید.

اگر تمایل دارید تا از مشاوره رایگان در زمینه طراحی و ساخت بریس استفاده کنید، می‌توانید از طریق دکمه زیر نوبت آنلاین خود را رزرو نمایید؛ در صورتی که می‌خواهید بریس اسکولیوز را سفارش دهید، در ساعات کاری کلینیک (شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب – پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ۲ بعد از ظهر) مراجعه نمایید و به واحد پذیرش اعلام نمایید که از طریق وبسایت مراجعه کرده‌اید تا از ۱۰ درصد تخفیف روی قیمت بریس اسکولیوز بهره‌مند شوید.

‫5/5 ‫(1 نظر)

4 نظرات

  • لیدا

    اسفند 8, 1402 - 7:13 ب.ظ

    سلام. ببخشید دکتر برای دختر ۱۲ ساله من تشخیص اسکولیوز خفیف داده و گفته باید بریس استفاده کنه. من فکر می کردم طبیعیه یکم کج میشه اما الان خیلی نگران شدم. میشه راهنمایی کنید.

    • کلینیک پاسارگاد

      اسفند 8, 1402 - 7:25 ب.ظ

      سلام لیدای عزیز
      چرا نگران شدید؟ خدا رو شکر که زود تشخیص داده شده و همونطور که گفتید اسکولیوز خفیف هست.
      احتمالا تو معایناتی که دکتر انجام داده انحنای ستون فقرات تشخیص داده شده. بریس اسکولیوز برای جلوگیری از پیشرفت این انحنا و کمک به صاف شدن ستون فقرات تجویز شده. اسکولیوز، انحنای غیرطبیعی ستون فقراته که بیشتر در دوران بلوغ رخ می‌ده.
      خدا رو شکر در حال حاضر انحنا خفیفه اما اگر درمان نشه ممکنه در آینده بدتر بشه. برای همین لطفا استفاده از بریس رو جدی بگیرید و به دخترتون کمک کنید با توجه به دستور متخصص، حتما ازش استفاده کنه.

      • لیدا

        اسفند 13, 1402 - 1:09 ب.ظ

        خیلی از توضیحات شما ممنونم. میشه توضیح بدید این بریس ها چی کار میکنن دقیقا؟ درد دارن؟ دخترم چه مدت باید از اینا استفاده کنه؟

      • کلینیک پاسارگاد

        اسفند 13, 1402 - 1:29 ب.ظ

        خواهش میکنم. حتما توضیح میدم براتون.
        بریس با اعمال فشار به قسمت‌های خاص ستون فقرات، انحنای این قسمت رو اصلاح می‌کنه. این فشار به عضلات و رباط‌های اطراف ستون فقرات کمک می‌کنه تا در وضعیت صحیح قرار بگیرند. احتمالا برای بریس دختر شما از جنس پلاستیک سخت و فوم استفاده میشه و طبق دستور ممکنه نیاز باشه تا ۲۳ ساعت از روز پوشیده بشه.
        ممکنه دختر شما در اوایل کمی احساس ناراحتی داشته باشه، به خصوص در چند روز اول. اما به مرور زمان عادت میکنه. اگر تمایل داشتید از کلینیک پاسارگاد بریس تهیه کنید، در صورت بروز درد یا ناراحتی، حتما در اسرع وقت به ما اطلاع بدید تا تنظیمات لازم رو انجام بدیم.
        مدت زمان استفاده از بریس هم به عوامل مختلفی مثل سن، شدت انحراف و نوع بریس بستگی داره. به طور کلی، باید تا زمانی که انحنای ستون فقرات متوقف بشه یا به حد قابل قبولی برسه، از بریس استفاده کنید. در مورد دختر شما، احتمالا باید تا دو سال از بریس استفاده کنند تا ان‌شاالله نتیجه خوبی بگیرن.

پیام بگذارید

X