خدمات کلینیک پاسارگاد در سندرم مارفان

خدمات کلینیک پاسارگاد در سندرم مارفان

سندروم مارفان نوعی اختلال ژنتیکی است که بر اثر جهش‌های ژنتیکی به‌وجود آمده و بافت همبند بدن را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. بافت‌‌ همبند در بسیاری از نقاط بدن از جمله چشم، پوست، سیستم قلبی-عروقی و اسکلتی دیده می‌شود. بدن افرادی که به این بیماری مبتلا هستند از استحکام کافی برخوردار نخواهد بود و به‌اصطلاح بافتی شل دارد. این افراد از نظر ظاهری معمولا دچار مشکل در ناحیه فک، دندان و چشم‌ها هستند، همچنین انگشتان دست‌ها و پاهایشان به‌صورت غیرعادی، کشیده‌ و بلند است. در این مقاله قصد داریم خدمات کلینیک پاسارگاد در سندرم مارفان را برای این بیماران که اغلب از صافی کف پا، خمیدگی پشت، زانوان ضربدری و … رنج می‌برند، بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

درمان‌های کلینیکی و پاراکلینیکی سندروم مارفان

باتوجه به ماهیت پیش‌روندگی این بیماری در طی زمان لزوم پیشگیری از شدت یافتن بیماری مهم‌تر از درمان است.

عموما درصد پایینی از افراد دچار این سندروم می‌شوند ولی اغلب آن‌ها مشخصه‌های شبیه به‌هم دارند؛ برای مثال، عموما دچار صافی کف پا هستند همچنین انحرافات زانو یا انحرافات شدید جانبی ستون فقرات (اسکولیوز) نیز در این بیماران به‌کرات دیده می‌شود.

استفاده از بِریس‌ جهت درمان اسکولیوز

بهبود و درمان اسکولیوز در بیماران مبتلا به این سندروم توسط بریس‌های مخصوصی انجام می‌شود. قطعا درجات بالای کجی ستون فقرات، کاملا صاف و نرمال نخواهند شد؛ اما با استفاده از بِریس‌های استاندارد و طبق تجویز پزشک متخصص، تا حد امکان از ستون فقرات محافظت شده و موجب می‌شود که ارتفاع آن به‌مرور زمان کم نشود. همچنین استفاده از بریس می‌تواند در جهت کند کردن یا متوقف کردن پیشرفت انحنای ستون فقرات به‌هنگام اسکولیوز موثر باشد.

بِریسی که جهت اسکولیوز ناشی از سندروم مارفان ساخته می‌شود همانند یک کت پلاستیکی سفت است که در اطراف تنه، از زیر بازوها تا باسن را می‌پوشاند. این ارتز دارای بندهایی برای ثابت نگه داشتن و صاف کردن ستون فقرات است. بریس‌ هر شخص کاملا با بیماران دیگر متفاوت است و طبق آناتومی بدن شخص، قالب‌گیری و ساخته می‌شود.

اگر بِریس طبق برنامه تجویزشده توسط پزشک استفاده شود، تقریبا در 80 درصد موارد از انحنای بیشتر ستون فقرات جلوگیری خواهد کرد. ارائه بریس‌های با کیفیت از خدمات کلینیک پاسارگاد در سندرم مارفان است.

در صورت عدم استفاده از بِریس، تغییر شکل ستون فقرات موجب بروز فشار روی ریه و همچنین کم شدن حجم ریوی خواهد شد. معمولا افراد مبتلا به سندروم مارفان با مشکلات ریوی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

استفاده از بِریس‌ جهت درمان اسکولیوز

استفاده از کفی‌های طبی جهت درمان صافی کف پا

در مورد صافی کف پای این قبیل بیماران، استفاده از کفی‌های طبی توصیه می‌شود. کفی‌های طبی در کلینیک ارتوپدی-فنی پاسارگاد کاملا شخصی‌سازی شده و طبق فُرم پای هر شخص ساخته‌ می‌شوند.

در این کلینیک، با اسکن دقیق کف پای بیمار و با توجه به نقاطی که تحت‌فشار است، برای وی کفی‌های خاص طراحی خواهد شد.

پوشیدن کفی‌های طبی که موجب از بین رفتن قوس کف پا می‌شود، از بسیاری از بیماری‌های آینده که مچ، زانوها و کمر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند، جلوگیری می‌کند.

اگر می‌خواهید با ساخت کفی‌های طبی شخصی سازی شده در کلینیک پاسارگاد آشنا شوید روی لینک زیر کلیک کنید:

نحوه تولید کفی‌های طبی در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد

انحرافات زانو ناشی از سندروم مارفان

در مورد انحرافات زانو، می‌توان با ساخت و طراحی زانوبندهای طبی که کاملا مختص هر شخص تولید می‌شود، پیشرفت این بیماری را تحت کنترل قرار داد.

هنگامی که فرد مبتلا به این سندروم زانوی ضربدری داشته باشد، فشار بیشتری به قسمت‌های داخلی زانو وارد می‌شود. این اتفاق در زانوی پرانتزی برعکس است و قسمت‌های خارجی زانو بیشتر تحت‌تاثیر هستند.

با ساخت زانوبندهای طبی با توجه به ساختار زانوی هر شخص، می‌توان فشار را از روی بخشی از قسمت‌های زانو برداشته و بر قسمت‌های دیگر اعمال کرد.

در صورت استفاده درست و مداوم از زانوبندهای طبی و انجام ورزش‌های متناسب با نوع مشکل، می‌توان از تشدید بیشتر بدشکلی زانو جلوگیری کرد. بالطبع دردهای این ناحیه نیز کاهش خواهد یافت.

در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد تمامی تمرین‌ها و ورزش‌های مرتبط، توسط کارشناسان مربوطه به مراجعین عزیز آموزش داده خواهد شد.

انحرافات زانو ناشی از سندروم مارفان

شما عزیزان می‌توانید با رزرو نوبت آنلاین در اسرع وقت با کارشناسان ما در کلینیک ارتوپدی فنی پاسارگاد در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. روی لینک زیر کلیک کنید و در تایم دلخواه خود وقت مشاوره رزرو کنید:

رزرو نوبت آنلاین

نتیجه‌گیری

ارائه ارتزها، بریس‌ها و سایر وسایل کمکی از جمله خدمات کلینیک پاسارگاد در سندرم مارفان است که می‌تواند تا حد بسیاری از بدشکلی بدن‌ این افراد جلوگیری ‌کند.

علاوه بر کمک به کاهش درد، نتایج استفاده از آن‌ها تحت‌نظر پزشک معالج، پس از یک دوره استفاده، کاملا مشخص خواهد بود.

تمامی بریس‌ها، کفی‌های طبی، زانوبندها و هر وسیله‌ای که در راستای کمک به بیماران در کلینیک ارتوپدی-فنی پاسارگاد ارائه می‌شود، از باکیفیت‌ترین مواد اولیه و وارداتی تهیه شده که هیچ‌گونه حساسیتی را به‌دنبال نخواهند داشت.

پیام بگذارید

X